Goois Natuurreservaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Goois Natuurreservaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 14:46

Ik rij altijd in de bossen en op de hei van goois natuurresvervaat, ik betaal netjes 40 euro per jaar voor een vergunning. Maar af en toe kan ik zo verdrietig worden over de toestand van de paden.
Ten eerste gooien ze steeds meer paden dicht en ten tweede vind ik de paden die er nog zijn meestal bar slecht. Vooral op de hei.

Ben ik nu de enige die er zo over denkt of zijn er meer?
Ik wil best 40 euro per jaar betalen, maar ik verwacht er ook wel wat voor terug.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:18

Zal ik je eens wat vertellen?
Die 40 euro wordt niet specifiek aan de paden besteed, maar verdwijnt in de "algemene middelen"! Daar worden dus hekken en koeien e.d. van betaald, fijn om te weten he?

Ik heb ze ook wel eens gebeld dat er een boom over het pad lag en of die weggehaald kon worden.... Volgens mij ligt die boom er nu nog!

Nee, ik ben er bepaald niet over te spreken over die organisatie. Staatsbosbeheer kun je beter hebben!

Anoniem

Re: Goois Natuurreservaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:18

Dat is ook de reden waarom ik na twee jaar netjes een vergunning te hebben betaald (toen reed ik daar nog heel veel) er vervolgens mee opgehouden ben.

Wij zitten hier sowieso in een onhandige regio wat vergunningen betreft. Voor Pijnenburg heb je namelijk ook weer een aparte vergunning nodig. Niet handig .

Nu rijd ik eigenlijk niet meer buiten en mocht ik er wel een keer komen, dan koop ik er zeker geen jaarkaart voor. Een dagkaart wil ik wel kopen, als ze voor die dag de hele rotzooi netjes hebben gemaakt en de paden berijdbaar hebben gemaakt

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:25

Ik rijd ook in de gebieden waar je zo'n boskaart nodig hebt maar ik begin er niet aan. De ruiterpaden zijn verschrikkelijk. De bramenstruiken hangen er over heen en iedere andere wandelaar met hond hoeft niets te betalen terwijl de honden meer schade aan kunnen richten dan ik met mijn paard. En dan moet ik wel betalen? Nee, ze kunnen mijn rug op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:29

Probleem is wel weer, dat als niemand iets betaald, de paden ook niet snel verbeterd zullen worden.

Zodra ik weer buiten ga rijden ben ik best bereid om vergunningen aan te schaffen. Wel wil ik daar dan ruiterpaden voor terug die er picobello bij liggen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:49

Ik heb heel lang geen vergunning gehad. Maar ik voelde me niet prettig. Ik kon niet lekker ontspannen rijden omdat ik steeds "bang" was dat er een boswachter zou komen.
Toen heb ik er toch maar een aangeschaft. Ik moet zeggen dat het een stuk relaxter rijdt.
Ik heb wel een aantal vragen als ik eens een boswachter tegen kom.
Maar je zou net zien dat nu ik zo'n ding heb ik ze nooit meer tegen kom