Mijn paard heeft een bucas regendeken maar krijgt nu schuurplekken en de deken zit ook vrij strak op de hals. Nu heb ik gehoord dat Bucas ook borstverbreders heeft zodat de dekens beter gaan passen. Ik heb intussen al rondgehoord in enkele ruitershops, maar blijkbaar zijn ze in België niet te verkrijgen. Dus ik vroeg mij af of er internetshops ofzo zijn waar ik een borstverbreder kan bestellen? Ik heb al wat op internet gezocht maar tot nu toe zonder resultaat. Ik zou eerst graag zo een borstverbreder kopen en uitproberen of dit een oplossing brengt voor ik een nieuwe deken ga kopen, want voor de rest ben ik wel heel tevreden van de eigenschappen van het deken in kwestie.
Het zijn geen borstverbreders maar bescheremers. Ze zijn gemaakt van een glad soort kunstof weefsel en je doet ze over de kop van het paard aan (of hoofd, voor de gevoeligen onder ons...). Volgens mij zijn ze wel te verkrijgen via divoza (www.divoza.nl) en dergelijke ruitersportverzendhuizen. Of ze dan ook van Bucas zelf zijn weet ik niet, maar dat lijkt me ook irrelevant.
Ik weet dat 't Peerdewinkeltje in Veenendaal ze heeft (gehad). Kost krap 10 euro en is een tussenstukje dat je tussen de gespen aan de voorzijde voegt. Je zou eens kunnen bellen om te vragen naar hun leverancier (tel. +31 318 522840) of misschien willen ze het wel naar je opsturen.
Er zijn inderdaad borstverbreders van Bucas. Winkels waar ze de bucas dekens verkopen, of spullen van Imperial Riding kunnen het bestellen voor je. Probeer anders bij van Rijs in Zevenhuizen, die hebben ze ook.
ik heb er onlangs ook eentje gekocht voor onze Fries, werkt perfect! de deken past nu veel beter. www.ruitershop.com er was overigens ook iemand op bokt die mij er eentje te koop aanbood, misschien heeft zij hem nog? (advertentie zetten?)