paard slaat tegen de boxwand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

paard slaat tegen de boxwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 13:49

mijn tinker heeft zich een vervelende gewoonte aangeleerd.
hij staat op een pensionstal en iedere keer als hij iets of iemand hoort
slaat hij gigantisch tegen de boxwand met zijn voorbenen om aandacht en eten. Nu is het zo dat anderen hem dit geleerd hebben, want in het begin toen hij dit deed kreeg hij ook aandacht of ze gaven hem wat om hem stil te krijgen. Dus mijn tinker is niet dom en het spelletje was daar als ik tegen de wand sla krijg ik eten.
Ik heb al gezegd dat ze hem niks meer moesten geven en negere, maar dit werkt niet echt omdat ze toch tegen hem schreeuwen dat ie op moet houden en negatieve aandacht is ook aandacht.
hij staat al zoveelmogelijk buiten en binnen staat hij in een stal met kunstoffen planken die geven gelukkig een beetje mee.
ik ben zo bang dat ie z'n benen nog eens over stampt heeft iemand nog tips.

Purtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:51

kluisters om zijn benen. ik ken een merrie die op die manier der achterbenen veroot heeft getrapt. ze hebben haar uiteindleijkd ook gekluisterd.

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:31

ik weet precies wat je bedoeld..mijn tinker doet dat ook volgens hem moet ik hem elke minuut komen aaien, en heeft hij een ernstig te kort aan eten (niet dus)
Ik negeer hem ook als ie gaat stampen, bij mij heeft dat wel geholpen... ik denk dat je echt bij iedereen erin moet hameren dat ze niet moeten reageren...
ik heb ook een vraag aan purtje: wat is kluisteren?

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:35

Kluisteren is de benen vastzetten. Niet meteen mijn keuze. Rubberen matten tegen de stal wanden dempt niet alleen het geluid maar spaart ook zijn benen. Eventueel nog een bordje op de deur "niet voeren!! dieet/ziek/bijt" noem maar op, iig iets wat afschrikt en proberen de stalgenoten toch te overtuigen hem te negeren. Iig succes ermee.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:37

Bij ons op stal zijn er ook paarden diedit af en toe doen. Als dat gebeurt gaat het bovenste luik van de stal dicht, en verder wordt het genegeerd. En dat werkt hartstikke goed. Want zoals je zelf al zegt, negatieve aandacht is ook aandacht.

Maargoed, ik weet niet of dit voor jou een optie is?

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:39

Die rubberen matten zijn een goed idee! Ga ik ook gebruiken! Bedankt

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:39

Paard bij ons op stal deed het ook, hebben ze zeil tussen de tralies gedaan zodat hij het andere paard niet meer kon zien, en rubberen matten tegen de wand. Het is een stuk minder geworden..

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:44

Loesjuh schreef:
Bij ons op stal zijn er ook paarden diedit af en toe doen. Als dat gebeurt gaat het bovenste luik van de stal dicht, en verder wordt het genegeerd. En dat werkt hartstikke goed. Want zoals je zelf al zegt, negatieve aandacht is ook aandacht.

Maargoed, ik weet niet of dit voor jou een optie is?

Wij doen idd ook de bovenste luiken dicht dan, maar er zitten ook echte volhouders tussen

melanie_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 19:00

bovenste luik dicht gaat bij ons niet
dit is zo'n box met onder planken en boven tralies. het probleeem is ook niet dat hij dit doet bij z'n buurpaarden, maar puur bij mensen ook als hij ze nog niet gezien heeft maar alleen al gehoort heeft. dit van die rubberen matten is denk ik wel iets dat ik ga uitproberen ik heb alleen een vraag hoe kan ik deze het beste bevestigen?

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:42

hoi,
nou ik zou niet z'n benen kluisteren ( hoe je dat ook nooemt) maar neem rubber maten aan de wand, dat dempt het gelukt af, zodat de paarden het niet meer intressant vinden omdat ze niets horen.

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:52

Melanieetjuh schreef:
hoi,
nou ik zou niet z'n benen kluisteren ( hoe je dat ook nooemt) maar neem rubber maten aan de wand, dat dempt het gelukt af, zodat de paarden het niet meer intressant vinden omdat ze niets horen.

Rubber matten helpen idd. maar niet omdat paarden het niet meer interessant vinden De oorzaak wordt niet weggenomen, de gevolgen nemen enkel af.

Je kunt gewoon rubber matten van 1 a 2 cm dikte vast boren of timmeren met stevige schroeven oid.

melanie_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:47

dank je