spierpijn hoe rijden morgen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meisje23

spierpijn hoe rijden morgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:57

hoi
pablo had vandaag behoorlijk last van spierpijn, heb gister iets te fanatiek gereden na een week niet te kunnen rijden ivm hengstigheid en influenza spuit...
vandaag heb ik met haar gesprongen(niet te hoog gewoon een meter ongeveer)maar kon echt merken dat ze moeite had met stelling en buiging, dus heb haar verder zo min mogelijk belast
nu wil ik morgen een buitenritje gaan maken, moet ik het dan rustig aan doen of kan ik haar ook lekker laten gaan in de galop enzo...

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:01

Nou, zal haar niet gelijk laten gaan!
In ieder geval even heel goed los stappen. Kijken of ze loopt zoals ze hoort te lopen.
Ga ook niet te lang weg! Vooral ook geen heuvels enzo.

Sterkte met Pablo, en succes!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:17

Gewoon lekker wat stappen en rijden op ontspanning. Ik zou niet teveel doen, wel wat stretchen.

OemmiejO

Re: spierpijn hoe rijden morgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:58

Lang in- en uitstappen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:27

Idd, lang instappen en -draven. Lang teugeltje en goed aanvoelen wat je paard aankan. De meeste paarden geven dat goed aan. Je moet vooral niet over die grens heen gaan.
Bij spierpijn zijn de spieren beschadigt, dat is niet erg want het zorgt ervoor dat ze zich weer herstellen, plus een beetje extra.
Maar het betekend wel dat de spieren twee dagen nodig hebben om te herstellen. Belast je de spieren dan meer dan dat ze aan kunnen dan kan dat vervelende gevolgen hebben

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:29

je moet naar je paard ''luisteren'' als di aangeeft dat z graag wil galoperen en als dat ook goed gaat lekker doen als zij er moeit mee heeft dan gewoon rusti aandoen maar ookal heeft ze er zin in ik zou gewoon een kort galopje doen veelplezier

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:11

rustig aan doen lijkt mij, als ik eerlijk ben vind ik het ook wel dom om je paard intensief te gaan rijden nadat hij een week stil heeft gestaan

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:55

Ik ga heel saai met de rest mee.
Lekker lang stappen en gewoon een half uurtje rijden en dan weer goed uitstappen.
Je hoeft echt niet alleen te stappen want als je paard goed losgestapt is is het juist goed om de spieren even goed los te maken.

Als je zelf spierpijn hebt dan kan je ook beter blijven bewegen dan stil te gaan zitten.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 06:41

oke bedankt voor de tips, doe morgen lekker rustig aan...., ik had na die week wel rustig aan gedaan opzich maar blijkbaar was het toch teveel voor haar!!!
ga nu slapen na een avondje lekker stappen!!
doeidoei