Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) Het stoft even als je het erin gooit maar daarna niet meer. En het is idd droger voor de hoeven...
RUBYWHITE schreef:Ik heb sinds 1 jaar mijn paarden op vlas staan en dat bevalt mij prima. Paarden blijven er schoner door, het neemt super vocht op en je ruikt geen rare luchtjes. 1x per week de natte plekken eruit en opstrooien en dagelijks even de mest eruit en klaar. Zaagsel heb ik ook geprobeerd doordat een pensionpaard last van verstoppingen kreeg toen deze op stro stond...maar zaagsel blijft lang zo mooi niet, helemaal niet als het nat wordt. En als t desbetreffende paard dan zo`n smeerkees is...

(is bij mn vriendin!!)
! nee, ik vind het gewoon een stuk beter dan zaagsel, en de voordelen zijn al genoemd. verder lijkt het me ook aangenamer voor een paard. LauEef schreef:RUBYWHITE schreef:Ik heb sinds 1 jaar mijn paarden op vlas staan en dat bevalt mij prima. Paarden blijven er schoner door, het neemt super vocht op en je ruikt geen rare luchtjes. 1x per week de natte plekken eruit en opstrooien en dagelijks even de mest eruit en klaar. Zaagsel heb ik ook geprobeerd doordat een pensionpaard last van verstoppingen kreeg toen deze op stro stond...maar zaagsel blijft lang zo mooi niet, helemaal niet als het nat wordt. En als t desbetreffende paard dan zo`n smeerkees is...
Hier ben ik het eigenlijk niet mee eens.
Alle paarden die ik ken die op vlas staan, en gaan liggen worden vies. Het vlas blijft gewoon aan de vacht plakken(en dan maar te zwijgen als ze in stront of natte plek gaan liggen).
Vlas blijft ook niet mooi.
Als je het er net in legt, ja heel netjes, maar als het paard er een nat in heeft gestaan is het donkerder geworden van kleur. Opzich is dat geen probleem, maar stro is toch netter.
Ook als je vlas er in doet komt er lichtjes stof vrij(wel minder erg als bij stro).
Verder ben ik zeer tevreden over vlas. Je moet er uiteraard voor zorgen dat ze genoeg te knabbelen hebben, maar verder is het netjes.
Als je het goed bijhoudt(2 pakken erin, iedere stront en natte plekken eruit en eens in de 2 maanden alles eruit, schoon spuiten en opnieuw beginnen) is het zeer fijn spul!!!
Ze adviseerden bij mij toen ik op vlas ging: schone lege box, 3 zakken vlas erin, elke dag mestballen eruit, 1x per week natte plekken eruit, elke week opstrooien en na 10weken alles eruit en weer opnieuw beginnen.