Wat zal ik doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 14:10

Hey!

(ik weet niet of dit bij VMR hoort, maar goed..)

Ik rijd nu ongeveer 7 jaar op een manege en ik heb het idee dat ik er niet veel nieuws meer bij leer.. Het blijft alleen maar herhalen en verder dan L1 niveau komen we zeker niet!

Toen ik moest stoppen met mijn vorige verzorgpaard heb ik opnieuw een advertentie geplaats voor een verzorgpaard/pony.. hierop heb ik pas geleden 2 reacties gehad:

- Een vrouw in Baak met een Haflinger, ik moet wel een bijdrage betalen maar verder mag ik komen zovaak als ik wil.. Er zijn wat eisen en een Haflinger is niet mijn type, maar misschien wel een uitdaging!! (ik heb in mijn leven niet veel op Haflingers gereden, praktisch nooit.. als je 1 of 2x niet meetelt )

- Later belde een vrouw mij op, zij zou een manege gaan beginnen in Baak (http://www.depaerdehoeve.nl) en omdat ze geen zin heeft om elke dag zelf alle paarden en pony's beweging te geven (elk paard loopt 2x in de week mee in de les) zoekt ze verzorgsters.. deze krijgen elk een pony/paard toegewezen en mogen elke dag komen rijden/longeren enz.. ook op de dagen dat ze gereden worden, maar dan niet ook nog rijden. Ik mag komen zovaak als ik wil en als ik een keer niet kan is het geen probleem. De enige eis is dat ik daar kom rijden, wat even duur is als de manege waar ik nu rijd. Ik krijg waarschijnlijk ook privé-lessen op die pony/dat paard. Als ik op mijn oude manege blijf rijden moet ik een maandelijkse bijdrage leveren.. Waarschijnlijk kom ik op meerdere paarden te rijden, en in plaats van 1x per jaar een onderlinge wedstrijd (van mn oude manege) 4x per jaar een wedstrijd (2x dressuur, 2x springen) en daarbij kan ik wedstrijdles nemen en starten (eigen kosten).

De tweede optie lijkt me geweldig! Maar van mijn moeder moet ik kiezen:

* óf op de oude manege blijven en de Haflinger kiezen (alhoewel ze niet zo blij is met de bijdrage, we zitten nogal krap bij kas en mijn moeder vind paardrijden al véél te duur)

* óf van de manege af en naar de andere manege, daar 1x in de week lessen en voor de rest doordeweeks de pony rijden.

Wat zouden jullie doen?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:16

De tweede optie zou ik voor gaan. Je zegt het zelf al, als je er niets meer leert. En als een haflinger niet echt is wat je zoekt, daar komen de extra kosten nog bij. Ik zou gewoon naar de andere manege gaan en doordeweeks die aangewezen pony rijden..

Jenka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:16

hoj,
moeilijke keuzen, maar aangezien je zegt dat je niets meer bijleert op de manege dat je nu rijdt zou ik voor de tweede optie gaan. Zeker omdat je daar op een nieuwe manege zit, en wie weet krijg je daar superles en leer je heel veel bij + je hebt een verzorgpony met wie je kan werken en ook blijleren.
veel succes met je keuze nog!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:22

Ik zou ook voor de 2e optie kiezen. Om de zelfde redenen die Rupsje ook al noemt. Maar ik zelf zou wel graag ook nog eens op een andere pony/paard rijden, dus ik zou vragen of dat dan ook mogelijk is. Want als je op verschillende pony's rijdt kan je daar ook veel van leren. Anders wen je alleen aan je verzorgpony en kan je daar alles mee, maar dan kan je misschien moeilijk met andere pony's overweg. Maar dat is mijn mening, en ik weet niet hoe jij daar over denkt.
Het is iniedergeval leuk dat je reacties krijgt! Veel succes nog!

Jodie_

Re: Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 14:26

Hey!

Ja de tweede optie leek me ook al het beste!! Ik hoop stiekem al wat verder te komen in de paardensport maar waar ik nu rijd is dat niet mogelijk... Ik denk dat ik op een meer sportgerichte manege veel meer kan leren...

Ik ga mn oude manege toch wel missen ik rijd er al vanaf dat ik begon..!

bedankt!

groetjes Jodie

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:28

Misschien kan je af en toe nog eens een lesje nemen of een pony huren op je oude manege?

ElanII

Re: Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:30

Ik vind de tweede optie eigenlijk nog een beetje vaag. Is deze vrouw al begonnen met haar manege ? Dat is eigenlijk de voornaamste vraag. Als dat niet zo is, dan zou ik toch eens bij de Haflinger gaan kijken en blijven lessen eventueel op je "oude" manege.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om wat bij te verdienen, zodat je privelessen kunt nemen op de Haflinger eventueel.
In ieder geval zou ik niet kiezen voor optie 2 voordat e.e.a. echt gerealiseerd is. Aan allerlei vage beloftes heb je nl. helemaal niks en misschien komt die manege er wel nooit. Dan heb jij straks helemaal geen keuze meer, er valt dan nl. niks meer te kiezen...

roos07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:38

Daar heeft ElanII wel gelijk in, maar teruggaan naar je oude manege kan altijd wel. Ga anders eerst eens kijken, dan weet je meteen wat je het meeste aanspreekt. Misschien ben je wel meteen helemaal weg van die haflinger.