Jumping

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lissetje

Jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 13:27

heey,
m'n vraag is: hoe was jullie eerste sprong?
ik rij nu al een tijdje op een merrie maar ik durf nog niet die eerste sprong te maken...
en mss wat tips?

mvg

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:34

de eerste sprong was een cavaletto achter balkjes

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:34

Hoi,

mijn allereerste sprong was toen ik mijn eerste les op de manege had Vrij snel dus!

Rijd je op een manege of heb je een verzorgpaard o.i.d.? Als je gaat springen zorg dan dat er iemand bij is die jou goed les kan geven. Laat anders iemand anders een een paar sprongetjes maken met je merrie. Dan kun jij zien hoe het er aan toe gaat en hoe de merrie reageert of springen.

Daarna kun je wat balkjes gaan draven. Degene die les geeft zal je dan uitleggen hoe het moet en de balken op de juiste afstand van elkaar af leggen. Daarna kun je een laag kruisje springen en steeds iets hoger gaan. Als je niet meer durft dan moet je het niet doen!!! Dat is echt geen schande en bovendien zal je paard voelen dat je niet durft en daardoor misschien wel weigeren. Als je helemaal niet wilt springen dan moet je het ook niet doen. Je moet springen omdat je het graag wilt, niet omdat je je verplicht voelt!!! Zelf ben ik ook geen grote held met springen en als het mij te hoog wordt houd ik het gewoon voor gezien Succes!!!

lissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 13:38

heey,
nee kheb gewoon een verzorg paardje,balkjes lopen doet ze wel maar springen half en half...
ik wil het gewoon ff proberen..
marja ik zie wel

bedankt voor je reactie

mvg

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:43

Heb je nog nooit les gehad en wel een verzorgpaard?
Dan zou ik gewoon op les gaan met haar, desnoods een vriendin die kan rijden jouw een beetje aanwijzingen laten geven.

Succes ermee!

lissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 20:25

djodjodjo schreef:
Heb je nog nooit les gehad en wel een verzorgpaard?
Dan zou ik gewoon op les gaan met haar, desnoods een vriendin die kan rijden jouw een beetje aanwijzingen laten geven.

Succes ermee!

ik heb 5 jaar ofzo les gehad dat is geen probleem.ik zal wel zien wat ik ga doen..

bedankt voor de tips

mvg

X_Armani_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:51

haha bij mij meteen een kruisje haha vond der nix aan pas toen het hoger ging vond ik het pas leuk vinden.
Maar ik ben ook niet bang aan gelegt of hoe je zo iets noemt

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:53

Mijn eerste sprong was ook op de manege...
Alleen had zo'n beest wat altijd weigerde...dus was niet zo'n succes...
Maar met mijn eigen ponys vond ik het altijd super leuk...
Was altijd bang om hoger te gaan...maar als ik dan toch sprong vond ik het weer gaaf
Beetje raar iemand ben k