Wat is beter, longeren of rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaah

Wat is beter, longeren of rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:37

Heej,

Ik moet op Zaterdag altijd 2 paarden doen, maar dan wil ik eigenlijk Kanjer (beetje moeilijke vooral met vuurwerk) longeren in het bakje een half uur. En Tsarina dan rijden. Maar maakt het uit wat ik doe? Wat is beter voor het paard? Longeren of Rijden? Of maakt dat niet uit?
Laatst bijgewerkt door Karin op 31-12-05 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:40

Ik doe op oudjaar helemaal niets met de paarden, ze staan lekker rustig op stal. Van dat vuurwerk worden ze toch gestresst en rijden of longeren heeft dan helemaal geen zin. Ga ze anders gewoon even lekker poetsen met de radio aan, krijgen ze ook niet zo veel mee van al dat lawaai buiten.

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:41

Ja maar volgens mij wordt er niet zo gek veel afgestoken daar, want het staat ergens aan het bos en daar staan niet veel huizen omheen. Maar als ik veel vuurwerk hoor ga ik idd niet rijden.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:42

Ik ga wel gewoon rijden, overdag mag er toch geen vuurwerk afgaan

Je kan ze gewoon allebei rijden hoor, maar als je toch gaat longeren niet langer dan een half uur, want langer is slecht voor z'n benen!

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:43

Jwel vanaf 10 uur mag je vuurwerk afsteken. Dat is hier goed te horen ook! Maar Kanjer is enorm schrikkerig voor geluiden heb ik het idee, dus vuurwerk al helemaal.. maar met longeren is ie dat niet.. dat vind ie volgens mij ook leuker dan rijden!

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:46

vanaf tien uur vanochtend mocht al vuurwerk afgestoken worden en ik hoor hier ook al flink wat afgaan...
maar verder ben ik het wel met LauEef eens, longeren inderdaad niet langer dan een half uur. zelf zou ik er toch voor kiezen om het een beetje af te wisselen(je zegt dat je ze elke zaterdag moet rijden). de ene dag longeer je de een en rijd je de ander, de volgende week andersom.

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:48

Ja ik doe het wel andersom hoor! Vorige week heb ik Kanjer gereden en TSaar gelongeerd. Maar omdat Kanjer schrikkerig is en met longeren niet, wil ik hem vandaag longeren.

gillian

Re: Wat is beter, longeren of rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:28

Als je goed kunt longeren kun je net zoveel bereiken als met rijden
Maakt in feite dus niet uit of je rijdt of longeert.
Bij tijdgebrek longeer ik ook liever, kost vaak minder tijd

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:48

ik zou als je een binnenbak hebt gewoon gaan rijden, daar hoor je het minder als in een longeerbak denk ik

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:56

Zoals Gillian zegt: als je goed kunt longeren kun je een paard daarmee net zo veel trainen als met rijden. Als longeren voor jou alleen cirkeltjes lopen aan de lange lijn is natuurlijk niet maar voor een keer kan dat geen kwaad.
Ik ga er vandaag niet op met dat vuurwerk. Morgen weer een dag.

Elsemieke

Re: Wat is beter, longeren of rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:58

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jij het fijnste vind. Als je er met het vuurwerk niet op wil stappen zou ik gewoon lekker gaan longeren.
Ik ga zo wel nog ff rijden, mijn paard doet niet zo moeilijk met al dat vuurwerk!

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:00

Ik heb vanmorgen al een paard gereden in de binnenbak, hij staat daar op stal.
En vanmiddag ga ik met mijn eigen pony's naar binnen. Binnen hoor je niet zoveel vuurwerk.
Ik zou gewoon gaan longeren als hij anders een beetje schrikkerig is.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:04

Officieel mag je pas vanaf 22.00 u vuurwerk afsteken hoor.
Maar het spul blijft hier lekker binnenstaan, de buurkinderen zijn al flink met rotjes en pijltjes bezig.

Maar rijden en longeren, tsja... Ligt eraan op wat voor manier jij longeert en rijdt.