We hadden van onze DA advies gekregen(peesblessure)dat hij een 1,5 schep voer moest hebben.Ok,iedereen mee akkoord en de staleigenaar ook(dik tegen zijn zin want volgens hem krijgen paarden dan te weinig eten en vermageren ze en dan gaan de DA's klagen,...).
Toen bleek dat het paard veel te wild werd,dus we zeggen:minder eten!
Staleigenaar luistert niet en daardoor zitten we nu met een paard boordevol energie.Hij heeft ook de slechte gewoonte om duiven zitten weg te jagen(ipv het gat in de nok te dichten)en daardoor is mijn vzpaard aan de kletter gegaan en heeft ie mij getrapt.Een dag erna is het paard bij de eigenaar ook wild dus we gaan op zijn zoon af en vragen voor een handjevol 2x dag!
De zoon is ermee akkoord,zegt het tegen zijn pa,hij vind het strontvervelend en nu geeft hij weer zoveel eten als in het begin!Dus 1,5 schep als het al niet 2 scheppen zijn!! En nu zitten we weer met zo'n paard en ik dat ff out ben en mijn werk niet behoorlijk kan uitvoeren(paarden binnenzetten).Ook geeft hij eten wanneer hij het denkt.We zeiden laatst dat hij het eten VOOR de box moet zetten omdat we medicijnen moesten geven,GRRR gooit ie niet een beetje eten in de bak en tja,het paard stond erin en we konden wachten tot hij klaar was

Ik vind het heel erg vervelend,we hebben het verschillende keren gezegd en de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet.De zoon denkt logischer na en is er mee akkoord,zegt het tegen zijn pa maar die is er niet mee akkoord.
Jullie zeggen vast dat we weg moeten gaan maar er is een maand opzegtermijn.
Hebben jullie misschien tips?We proberen het allemaal weg te kappen,ook uit zijn voerbak halen maar we kunnen niet altijd op tijd zijn aangezien het onregelmatige voedingsuren zijn

) dat hij GEEN krachtvoer mag hebben.Enkel hooi en bietenpulp,dus vanaf nu voeren wij het paard zelf