Ervaringen met euroriding luxor dressuur zadel ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuh

Ervaringen met euroriding luxor dressuur zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 23:16

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een leuk dressuurzadel voor mijn paardje. Ik heb nu de mogelijkheid om een euroriding luxor dressuur zadel van een vriendin over te kopen. Ik had geen ervaringen met dit zadel, maar die vriendin is er laaiend enthousiast over (ze verkoopt hem wegens beeindiging sport)
Ik wil alleen zeker weten dat ik geen miskoop doe, dat hij ook daadwerkelijk lekker ligt op mijn paard. Zo op het oog lag hij goed. (had ervoor een hulzenbosch zadel opliggen en dit lag niet lekker, paard begon regelmatig in de telgang te stappen.) Hij liep er ook lekker onder.
Wat zijn jullie ervaringen met dit zadel? Past het makkelijk op een paard? En zouden jullie het risico durven te lopen een zadel te kopen zonder dat er een zadelmaker bij geweest is?
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 02-01-06 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:17

Ik ken het zadel niet, maar ik zou er gewoon iemand bij halen die er echt verstand van heeft.
Mijn oom (heeft ondertussen, pak hem beet, 40 jaar rijervaring) dacht ook dat mijn zadel goed paste, een week later liep ze er kreupel door.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:45

Gewoon een zadelmaker bijhalen,
Ik loop ook te klote met zadels,
Maar wat voor zadel er ook op ligt,
als ie past dat is het belangrijkste!

sandra1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:02

Een kennis van mij heeft dit zadel ook en zij is er erg tevreden mee. Zij heeft hem ook 2de hands gekocht en gekeken, met iemand die er redelijk wat verstand van heeft, of hij in 1ste instantie goed leek te liggen. Dit bleek het geval en toen heeft ze een zadelmaker (Van Triest) laten komen en die heeft het zadel verder goed aangemeten voor haar paard.
Euroriding is verder een goed merk zadel en als je er een zadelmaker naar laat kijken die verstand van zaken heeft en hem goed op je paard kan krijgen dan zou het dus een goede optie kunnen zijn voor jouw paard.
Maar laat er dan dus wel iemand naar kijken die goed kan beoordelen of een zadel past ja of nee....

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:40

ik heb geen ervaring met die zadels. maar zal er als ik jou was wel een zadelmaker bij halen. je weet het immers maar nooit. ze zijn er toch op 'getraind' en zien meer dingen dan iemand die een mooi zadel heeft gezien en hem dolgraag wil hebben.

mijntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 09:59

vind het inderdaad erg moeilijk. een goed zadel is zo belangrijk. helaas zijn de meeste zadelmakers hier niet zo happig om te komen kijken naar een zadel of dat goed ligt, wel natuurlijk als ik ze garandeer dat ze het mogen bijstellen als het niet goed ligt, maar als het niet past, tja, jammer dan, dan zoek ik nog maar even verder. misschien dat ik de gok moet nemen en het achteraf door een zadelmaker laten bekijken, maar dat risico is wel groot. helaas is er nog een koper voor dat zadel, dus ik moet opschieten met mijn keuze.....