Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
fjordnina schreef:Haar verzekering zegt echter dat het moeilijk ligt want wie is er aansprakelijk als de verzorgster rijd en links wil terwijl het paard rechts wil?
Qimm schreef:fjordnina schreef:Haar verzekering zegt echter dat het moeilijk ligt want wie is er aansprakelijk als de verzorgster rijd en links wil terwijl het paard rechts wil?
Dit is natuurlijk onzin, zij blijft de bestuurder en als zij haar 'voertuig' niet onder controle heeft heeft zij nog steeds schuld mocht er wat mis gaan.
Als je in de auto zit en je krijgt een klapband en daardoor rij je iemand aan ben jij als bestuurder verantwoordelijk!
Qimm schreef:fjordnina schreef:Haar verzekering zegt echter dat het moeilijk ligt want wie is er aansprakelijk als de verzorgster rijd en links wil terwijl het paard rechts wil?
Dit is natuurlijk onzin, zij blijft de bestuurder en als zij haar 'voertuig' niet onder controle heeft heeft zij nog steeds schuld mocht er wat mis gaan.
Als je in de auto zit en je krijgt een klapband en daardoor rij je iemand aan ben jij als bestuurder verantwoordelijk!
Memuska schreef:Ik heb een persoonlijke verzekering, die dekt alles (ook toen ik vorig jaar een ongeluk had met de auto trouwens). Bovendien sta ik nog ingeschreven bij de mensen met wiens paarden ik rijd, zodat de verzekering aan derden ook geldt (anders is dat hier blijkbaar niet zo).
sandr0 schreef:je bent zo wiezo beide verzekerd. Jouw paard valt onder huisdier bij je wa. Zij is ook verzekerd via haar ouders. Zolang jij ( ik neem aan dat jij meerder jarig bent ) haar geen toestemming geeft om bepaalde onverantwoorde dingen te doen met jou paard ( noem maar een paar achterlijke dingen) dan vechten de verzekeringen het onderling met elkaar uit wie er voor eventuele schade op gaat draaien.
Zou jou paard nou bekent staan op stal als onberekenbaar en niet t erijden en jij geeft teostemming om een heerlijk buitenritje te gaan maken boijv. dan kan een verzeekring wel moeilijk gaan doen omdat je zelf al weet dat dat problemen zou gaan geven. Snap je? Maar alles binnen het "normale"paardengebruik door wie dan ook is gedekt door de verzekeringen.
. Als er iets is wat mijn paard niet is dan is het wel onbetrouwbaarheid, je houd het niet voor mogelijk wat hier voor karakter in zit. Ik ben ondanks haar karakter heel voorzichtig met dit soort dingen, mijn bijrijdster zal nooit zomaar dingen mogen doen die anders gaan dan anders zonder toestemming.