touwtje knabbelen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

drupje

touwtje knabbelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 19:48

hoi,

Als ik mijn paard aan zijn stal met bind met een veiligheidsknoop, dan gaat ze eraan trekken en haalt ze hem eruit en heeft ze dat touw helemaal achter in haar mond. En een normale knoop erin kan gevaarlijk zijn als ze gaat steigen enzo.
Met mijn stem houd ze niet op, en ook niet als ik haar een tikje geef.

Wie kan mij vertellen, hoe ik dit kan stoppen??

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:57

doe je wel de goede knoop dan? mijn verzorgpony doet dat ook (en ook wel wat pony's bij de manege waar ik rij) maar als ik er een goede knoop ik doe dan kan hij/zij hem er niet uithalen hoor is het nog een jonge pony dan?

linny2

Re: touwtje knabbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:58

Ik heb er ook last van met m'n pony.. Misschien een nieuwe knoop uitvinden die ook zo snel losgaat maar die het paard (nog) niet weet

moniek_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:01

uhm je kunt er owk een keer iets aan het touw doen wat het paard heel vies vind dan zal hij er de keer erop misschien niet aan gaan knabbelen

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:02

Een veiligheidshaak eraandoen?
Dan kan je hem nog snel losmaken.
Niels kauwt trouwens ook overal aan

drupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:03

Ja dat ga ik maar eens even proberen, nu moet ik steeds naar haar toe om haar hoofd weg te duwen

tycluffcoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:24

is eht een ijzeren box met spijlen?? dan aan hem vast maken en tussen de tralies door oen een stukkue verder en dan daar vast knopen kan tie iets emt het touwtje spelen en al gaat hij hangen kan ej hem losmaken

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:41

een veiligheidssluiting krijgt mijn shet open. Gaat ze net zolang met haar hoofd stieren totdat die clip ergens in vast hangt, een ruk eraan en shet aan de wandel

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:46

Ik heb 2 van die draken die zich lekker losmaken. Voordeel is dat zeniet weglopen dus braaf blijven staan. Dan kan je ze natuurlijk ook leren.

Wat ik bij dit soort paarden doe is de knop er 3x inleggen kijken of ze het dan weer doen .

Je kan er ook de lol ervan inzien ze zijn lekker aan het spelen en rommelen dat is beter als draaien en moeilijk doen aan de poetspaal. Dat doen er veel meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:58

mijn pony vind touw ook lekker

Afbeelding

smeer er iets aan wat vies smaakt, sambal of wat anders en anders een ketting proberen?

drupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:45

Ik vind het ook niet erg maar ze stop de touw helemaal achter in haar mond, en dat vind ik een beetje gevaarlijk laatst had iets van 25 cm al achter in haar mond zitten , maar ze blijft wel braaf staan.