Wat doen jullie in de winter ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nobelle

Wat doen jullie in de winter ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 17:28

Hallo allemaal!!!
Ik vroeg me af wat jullie allemaal met jullie paardjes doen in de winter ?
Ze moeten jammergenoeg nu elke dag in de stal staan, maar om ze in de stal niet te zeer te vervelen en om ze eens buiten te laten, wat doen jullie dan?
...vooral nu, nu dat er sneeuw en ijs ligt ( = gevaarlijk )
Alle suggesties zijn welkom
-xxx-
tine

x_amber

Re: Wat doen jullie in de winter ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:37

ik heb zelf een shetje die blijft dag en nacht buiten staan. In de stal kun je iets leuks ophangen/maken bijv een bal sommige paarden vinden het leuk om daar mee te spelen of je kunt ook zon bal kopen met kleine gaatjes erin wara je biks in kunt doen. Als je ze echt niet in de wei wilt hebben kun je veel met ze wandelen of als dta mogelijk is losgooien in de bak (alleen of met een groepje) succes ermee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:38

buiten zetten in de sneeuw

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:52

Inderdaad gewoon naar buiten. Prisca heeft een goede outdoordeken op, dus haar kan niet veel gebeuren. Ze gaat of los in de buitenbak en anders staat ze los in de binnenbak. Ze komt hoe dan ook uit haar stal.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:54

Gewoon buiten Kan best.
Zo heel af en toe komt het eens voor dat de paarden hier niet buiten komen.

nobelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:00

Ja, maar mijn paardje staat niet bij ons thuis...ze staat in een pensionstal ( voor 6 paardjes) en daar zetten ze de paarden in de winter, en vooral als het vriest en als het sneeuwt, binnen.
Ik ga dan meestal tegen 13.00u naar haar toe en laat haar even in de wei, maar ze is dan zo bang dat ik haar achterlaat dat ze nooit naar achter gaat in de wei. Dus had ik haar vandaag maar wat gelongeerd in de wei, het was wel erg glad.
...en met zo'n horseball speelt ze niet in de stal, dus...
tja, andere reacties zijn nog altijd welkom !

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:30

Ik doe gewoon mijn paardje zo lang mogelijk naar buiten. Als het zonnetje schijnt of gaat schijnen zet ik der buiten. Maar als het dan weer slecht weer wordt haal ik der weer binnen.
Ik vind dat maar niks, de hele dag op stal

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:33

als je je paard niet naar buiten kan doen op de wei zoals bij veel pensionstallen in de winter geef ik haar smiddags een voerbal met wat muesli erin. Dan is hij toch weer een dik half uur zoet en verder zet ik hem in de losgooibak met een vriendje zodat ze kunnen spelen.

moniek_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:35

als het vriest zOu ik hem niet buiten zetten dat doe ik in ieder geval niet. ik ga in de winter naar m'n pOny en ga hem gewoon lkkr borstelen of iets lekkers maken of je kuNt er een stukje mee gaan wandelen

__Kirsten__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:43

de paarden gaan bij ons gewoon naar buiten
ook als het sneeuw
dat is juist lol pardjes in de sneeuw

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:46

bij ons gaan ze dagelijks een paar uur in de padock evt met een pluk kuilgras. als de bodem bevroren is gaan we soms naar de binnenmanege en bij sneeuw zonder ijzel of andere gladheid kan een buitenritje ook wel(ze hebben geen ijzers).

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:07

Ja de paddock in.. Voorzichtig lopen, lopen op het gras kan geen kwaad!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:15

Zoals nu als er dan sneeuw ligt m'n verzorgshet voor de slee in de wei En als het daar te glad voor is lopen.
Als de bak niet bevroren is losgooien/longeren en soms vrijheidsdressuur.

xxx

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:19

Gewoon naar buiten doen. En als hij bang is dat je hem achterlaat ofzo dan een ander paard erbij zetten...

kimftNinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:25

ja ik wil haar ook zo veel mogelijk naar buiten, maar hoe doen jullie dat met de ijzers? als ze een paar passen zet, heeft ze onwijse ijsblokken aan haar voeten vast zitten. Dan loopt ze helemaal scheef, dus ben ik bang dat ze een blessure krijgt.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:31

Als je paard vaak genoeg buiten komt zal hij niet raar gaan lopen springen en doen, mischien op het begin als hij net uit de stal komt maar dat zal niet zo "heftig" zijn als een paard die niet genoeg buiten komt. Dus als hij scheef loopt zal hij ook niet zo gouw een blessure op lopen... Bij mijn paard gingen die klompen er van zelf wel een keer af als ze vaak genoeg liep. Maar ik haalde de klompen er wel onderuit als ik er was hor