Roest verwijderen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Roest verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 15:57

Hallow,

Toen ik vandaag bij mn paardje kwam, zag ik mn hoofdstel weer hangen ..
Ik kan al 1,5 maand niet rijden wegens een blessure en moet nog minimaal 1,5 maand wachten, maar ja, mn hoofdstel hangt er natuurlijk wel ..
Nu zag ik dat op de gespjes al roest begon te komen, hoofdstel is een jaartje oud ..
Nu vraag ik me af, hoe kan ik dit eraf halen?
Ik zat zelf te denken aan wat middeltjes uit oma's tijd, net als je koper schoonmaakt met cola, maar bij roest helpt dit niet toch?
Iemand iets wat goed werkt?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:26

ijzer/chroompoets (zoals je ook zilverpoets hebt), daarmee haal ik roest van de velgen van mijn fiets. Ik geloof dat het te koop is bij de HEMA.
Bij het volgend hoofdstel maar vragen naar RVS gespjes, is toch gemakkelijker

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:27

Ik zou niet weten hoe je het eraf krijgt, maar eigenlijk hoort dat toch niet? Na 1 jaar gebruik, dan anderhalfmaand niks mee doen en dan roesten
Misschien heb je de mogelijkheid om je hoofdstel thuis te bewaren want straks wordt het misschien wel erger!

OemmiejO

Re: Roest verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:46

Staalwol?
Maar is ie niet roestvrij staal dan?:)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:03

Cola
Werkt echt het beste, ff een nacht in de cola en de roest verdwijnt, goedkoopste oplossing, dus het proberen waard lijkt mij?

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:29

Maar ik denk niet dat het goed is voor je hoofdstel op het een nacht in de cola te leggen toch?!
Ik denk dat je het het beste met een poets spulletje kunt wegpoetsen zoals al in een eerdere reactie stond. Hangt je hoofdstel daar erg vochtig? Ik heb zelf eerder last van schimmel dan van roest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:39

nee, die chemische rotzooi is lekker voor je leer, haha!
Als je die gespjes in de cola legt, en het leer komt er een stukje in te hangen, mwoh, dat overleeft het leer wel, hoor. Daarna gewoon weer ff invetten en de 'schade' zal niet meer te zien zijn.
Ik heb ooit een keer springteugels in de wasmachine gedaan, en die doen het nog steeds, hoor ( oke, oke, tis wel stubben)

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:41

Lang leve de cola.. mijn moeder heeft zojuist 4 roestige oude ijzers van Nordwind in de cola liggen! Ze zijn al een stuk schoner...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:54

Ilsemarie schreef:
Lang leve de cola.. mijn moeder heeft zojuist 4 roestige oude ijzers van Nordwind in de cola liggen! Ze zijn al een stuk schoner...

zei ik toch....

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:31

je kan het ook speciaal olie leggen weet alleen niet meer hoe het heet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:21

Poetsen met aluminium folie is zeker het proberen waard!