Wat is wijsheid? (ivm vuurwerk e.d.)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Wat is wijsheid? (ivm vuurwerk e.d.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:03

De paarden staan hier in een loopstal. Ze kunnen zelf weten of ze in de box staan of de paddock.
Nu twijfel ik zo of ik ze morgen voor ik weg ga in de box zal zetten of gewoon zelf laat bepalen..
Stel er komt een vuurpijl in de buurt en ze raken in paniek en ze vliegen het hek overhoop... (Ewald kan nogal paniekerig reageren soms).
Maar stel er komt een vuurpijl in de box (ze kunnen met hun hoofd naar buiten kijken en heb verder geen deur nog wat dat afsluit).

Wat zouden jullie doen?

Ik ga zelf begin van de middag weg en kom pas midden in de nacht weer thuis. Mijn vader komt rond 18.00 bij de beesten kijken voor mij en zou dan dus de paarden in de box kunnen zetten en ik ze 's nachts als ik thuis kom weer eruit laten.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:20

ik zou ze zo laten staan als ze gewend zijn, omdat ze dan het rustigst zijn. Wil je ieder risico van een vuurpijl uitsluiten zal je de stal hermetisch af moeten sluiten en je geeft zelf aan dat dat niet kan, dus lekker laten lopen zoals ze altijd staan is denk ik het verstandigste.

_Dunja_

Re: Wat is wijsheid? (ivm vuurwerk e.d.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:50

Ik zou je paard in de box zetten.
De kans dat een vuurpijl in de box van je paard terecht komt acht ik erg klein hoor.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:59

Ligt hun stal afgelegen? of midden in een woonwijk/dorp enz...
ALs dat wel zo is, zal ik ze in hun stal zetten en anders gewoon lekker buiten laten staan.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:26

Ik zou ze lekker binnen zetten, maar daar heb je nu waarschijnlijk niet veel aan