Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:Wat is er zo speciaal aan de Marquis Supergrip® hoefschoenen?
De Marquis Supergrip®is de enige hoefschoen waar wetenschappelijk onderzoek naar is verricht. De schoen is ontwikkeld door de Duitse dierenarts Helmut Marquis. Hij heeft het glij- en stopgedrag van het paardenbeen onderzocht, door middel van computer-kinematografie. Met de resultaten van dit onderzoek is een synthetische zool ontwikkeld die de natuurlijke situatie van de blote voet bijna perfect nabootst. Verder is er zeer veel aandacht besteed aan een optimale pasvorm en bescherming van de hoef.
sidneey schreef:Je leest het de enige schoen waar onderzoek naar is verricht, ze zullen daar heus wel op gelet hebbe dan. Je kan ook gewoon naar hun e-mailen voor meer info. Heb ik ook gedaan, ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam!
ma_rie_tje schreef:Wij hebben smitjes, echt geweldige schoenen!
Worden opmaat gemaakt, dus hebben perfecte pasvorm, niet heel erg moeilijk aan te doen. Het is natuurlijkwel ff wennen in het begin, het gaat natuurlijk steeds makkelijker.
Wij betaalden iets van 58 euro per schoen (volgens mij) weet ik neit zeker meer.
De site van smit uit rijssen is een beetje vaag, als je googled meot jed e 2e hebben (deze link http://www.smit-rijssen.nl/htm/paarden7.htm)
Als je vragen heb over smitjes kan je me altijd pmen!
Groetjes

wyona schreef:ik loop hier ook al een tijdje over te denken en heb toch ook een paar vragen
hoe zit het met de pasvorm binnenin? zitten ze iets ruimer of pcs gelijk met de hoef, zo ja kan je ze ook nog gebruiken als de hoef groeid of moet je iedere 4 weken de smid laten komen omdat de schoenen niet meer passen?

wyona schreef:ik loop hier ook al een tijdje over te denken en heb toch ook een paar vragen
1.hoe zit het met de pasvorm binnenin?
2.zitten ze iets ruimer of pcs gelijk met de hoef,
3.zo ja kan je ze ook nog gebruiken als de hoef groeid of moet je iedere 4 weken de smid laten komen omdat de schoenen niet meer passen?

En wat het beste zou zijn, en vooral in de marquis (kwam voor mij het beste uit de bus) 
wyona schreef:ik heb al het 1 en ander gelezen. je hebt die goedkope easy boots die vallen al af. de smit lijkt me wel wat maar het gedoe eromheen hoeft voor mij niet. dus hou dan de marquis en boa's over. ben er alleen nog niet over uit welke nou de beste van de 2 is.
weet jij wat het verschil tussen die 2 is?