welke trailer....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

welke trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:26

Ik ben op zoek naar een 1 1/2 paards trailer en wil er graag een met een aluminium bodem. Mogelijk een met een vooruitloop. Mijn vraag is, welke trailers hebben jullie, en bevallen deze (waarom wel of niet) en verder hoe bevalt een trailer met een vooruitloop?

(misschien dat hier al meerder topics over zijn...maar ik kan ze niet vinden en de zoek functie werk niet echt geweldig)

ikke

Re: welke trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:42

Waarom een alu bodem??? In hemelsnaam niet omdat die niet zou roesten. Nee alu roest inderdaad niet, het vergaat zonder dat je dat ziet en dan valt er "opeens" een gat in.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:46

Ifor Williams zijn hele goede trailers. Deze zijn van alu. De bodem is van rubber en alles is rond om gesielt. Er kan dus geen vocht tussen de bodem en het rubber komen. Wij hebben al een jaar of 15 Ifor Williams trailers. Ze liggen goed op de weg en ze zijn bere sterk.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:49

En repareren van alu kan ook niet echt goed.

Vooruitladers zijn door hun constructie meestal minimaal 100 kg zwaarder (leeg) dan 'traditionele' trailers.

Ik heb zelf een volpolyester Heja (weliswaar een 2-paards, maar dat maakt niet uit). Hij is ondertussen bijna 17 jaar oud, 2 jaar geleden heb ik er nieuwe banden onder en een nieuwe bodem in laten leggen (kostte 300 euro, vind ik geen geld), en hij kan weer minstens 10 jaar mee. Hij bevalt me uitstekend, met name ook de wegligging achter de auto, zowel leeg als met 1 als met 2 paarden erin. De prijskwaliteitsverhouding is daarbij uitstekend. Voor mij geen andere.

Het is dat hij vanwege z'n leeftijd nu bij inruil weinig meer opbrengt dat ik besloten heb hem nog 10 jaar door te rijden, anders had ik ondertussen een keer een nieuwe gekocht.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:38

iforwilliams vond ik ook altijd mooie trailers maar maken veel geluid, omdat het alluminium is...
dus met laden en rijden vind ik dat vervelend.

ik heb de humbaur cleon, een hele fijne trailer met rubbergietvloer en erg stevig achter de auto, weinig geluid, lekker hoog, erg stabiel...
en ze zijn vast te maken met vooruitloop.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:59

Dat er hier nog geen topics over geweest zijn (ik kan ze in ieder geval niet vinden, de zoek mode werkt niet zo geweldig) ook met google vind ik geen tests of zo. Ik weet jaren geleden in de Bit stond er wel eens een test of de hoefslag maar verder....iemand nog tips waar ik kan zoeken?

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:46

Ik heb zelf een anderhalf paards van HEJA, ondertussen ook al 20 jaar oud. Bevalt goed, goede wegligging en er kunnen twee ijslanders in. En het ledig gewicht is niet zo hoog.

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:33

In de bit van November of December staat een test met grote trailers. Misschien dat je die kunt opzoeken... En volgens mij is er nu ook een topic over op algemeen, misschien staat daar nog wat nuttigs in.

aisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:55

Wij hebben een humbauer pegasus volpolyester met aluminium bodem e.d. Bevalt ons heel erg goed.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:56

Essie schreef:
Misschien dat je die kunt opzoeken... En volgens mij is er nu ook een topic over op algemeen, misschien staat daar nog wat nuttigs in.
Neuh, daar staat ook niet veel in. Je zou toch verwachten dat hierover best al veel topics zijn, of ben ik nu gewoon zo'n moeilijke koper?

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:24

hoi,

ik heb net een fautras trailer gekocht, en ben er reuze blij mee, ligt als een huis achter de auto, en paarden lopen er makkelijk in. ik vind hem geweldig

sas

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:08

Ik heb pas een nieuwe trailer gekocht.
Een ifor williams 1,5 paards met vooruitloop.

Ideaal tot nog toe.
Heb er helaas nog niet veel gebruik van kunnen maken maar ik heb nog geen minpunten kunnen ontdekken.

En dat de trailer veel geluid maakt is mij niet opgevallen?
Ook tijdens het rijden ligt de trailer zeer stabiel achter de auto.

Op dit moment heb ik dus nog zeker geen spijt van mijn keuze.
Maar goed het blijft natuurlijk ook een persoonlijke keuze.
Je moet gewoon doen wat goed voelt. Ik ben naar een dealer gegaan op een uur rijden aangezien ik bij deze persoon gewoon een goed gevoel had. Nadat we tot een overeenkomst waren gekomen heeft hij de trailer ook nog eens bij mij thuisgebracht!
Anders had ik nog eens de reis moeten maken en daar had ik niet zoveel zin in en spontaan bood hij aan om de trailer thuis te brengen.