vriendje erbij??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MagicMarjan

vriendje erbij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:38

Hi
Magic staat nu bij een manege. Maar in februari ga ik met mijn ouders verhuizen en komt hij bij huis te staan! Dit vind ik echt super gaaf! Hijheeft wel altijd met andere paarden gestaan. Alleen in de wei staat hij altijd alleen omdat hij erg dominant is...Maar moet ik nu een paardje erbij kopen voor gezelschap? wat ik dan eventueel in een weitje ernaast zet? kan ik dan het beste een shetje kopen of is een geitje ook goed? wie kan mij raad geven?

Sily

Re: vriendje erbij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:40

Een leuk shetje erbij kan nooit kwaad.

En misschien kunnen ze wel samen in 1 wei, mijn haflinger is ook erg dominant maar is helemaal gek op een merrie bij ons op stal, waar ze dan ook graag mee buiten staat, met de rest niet.
De bonte en de shet zijn ook beide dominant, en staan juist met elkaar de hele dag lekker te donderjagen.

Grandmommy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:47

Je kunt ook verder zoeken dan in de paarden/pony's. Mijn pony heeft vijf jaar thuis gestaan en zij heeft in die jaren gezelschap gehad van drie kippen. Nu moet ik zeggen dat m'n pony een aparte is want ze kan niet goed met paarden overweg, maar in haar eigen weitje met het gezelschap van de kippen zag ze er tevredener uit dan ooit. Dus misschien is dat een idee, een geitje ( alhoewel, die vreten staarten) of een kippenpaartje of een ander dier. Paarden gaan daar heel anders mee om omdat de rangen en standen niet zo sterk bepaald hoeven te worden.
Laatst bijgewerkt door Grandmommy op 29-12-05 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:48

Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een Shetje. Eventueel in een wei ernaast, maar het liefst natuurlijk samen in één wei.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:49

Mijn paard stond ook altijd op een manege en staat nu alleen thuis. Het gaat echt prima. Natuurlijk is het niet zo dat ie nooit paarden ziet (2,3x per week wel hoor) maar.. als je toch genoeg ruimte hebt, kun je gewoon een geitje of shet erbij nemen hoor.
Ik heb ook gehoort dat je je paard gerust bij een kip (of kippen) kunt zetten

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:53

Mijn eerste paard heeft jaren lang met een bok gestaan....
Ze was er super gek op....
Toen ze een veulentje kreeg de eerste keer, hebben we de bok pas op het laatste moment weg-gehaald.
Maar kan je vertellen, toen ze de bok maar hoorde en wij naar de bak wilde gaan, zij toch besloot om even gezellig bij haar maatje te gaan staan.... Niet te houden, veulen helemaal over zijn toeren, maar dat kon moederlief niet schelen....
Bij het spenen ging de bok er ook weer bij.....
Ze heeft zelfs ergens eventjes moeten staan, en toen at ze niet, bok erbij probleem opgelost.... Het grappige was, dat niemand de bok aan mocht raken die ze niet kende.... Haha...
Helaas is de bok nu overleden, en kan je vertellen, mijn paard heeft hem zelf begraven, net zoals ze dat doen bij veulentjes die dood zijn gegaan... Ze was er wel heel verdrietig onder....
Het waren ook 7 jaren lang maatjes van elkaar...
In de winter stonden ze samen in een box, en zomers in de wei liepen ze heerlijk bij elkaar...
En elke keer als ze een veulentje had, en in de wei kwam ging de bok toch echt voor!!!
Dus ik kan het je echt aanraden!!!
En dat ze aan de staarten eten, mijn bok was soms kaler, dan dat de staart korter was.....
Helaas geen digi foto's.....

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:56

Een shetje inderdaad.
Hartstikke leuk voor je paardje lijkt mij.
Ken meerdere paarden die met geen andere paard op kunnen schieten, maar een shet, dat geeft pret!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:32

Bij ons op stal loopt er een hangbuikzwijntje tussen de paarden. En daar zijn ze helemaal gek mee!!! Echt schattig

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:43

Ik zou voor een pony gaan. De meeste paarden zijn toch het gelukkigste met soortgenootjes.

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:55

een geit of andere dieren vinden paarden meestal leuker dan alleen staan maar soms zijn soortgenoten wel beter voor ze mijn shetje was helemaal gek op een haflinger en die op haar ze waren echt onafscheidelijk