Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. 
Als er een hap uit is moet je hem vervangen, anders is het effect weg. En zorg dat de springschoenen goed passen, als ze te smal zijn blijven ze te hoog en kan hij nog bij het ijzer komen.
)
) Mogelijk kan hij het afrolmoment wat veranderen, of als het niet anders kan de takken wat inkorten (kan niet zomaar, moet over nagedacht worden).
Sonja schreef:Ik zou het met de smid bespreken (die moet immers toch komen ) Mogelijk kan hij het afrolmoment wat veranderen, of als het niet anders kan de takken wat inkorten (kan niet zomaar, moet over nagedacht worden).
WANNEER doet je paard het? In het (dressuurmatige?) werk? Of op de wei van pure malligheid?

Barvrouwke schreef:Tevens vind ik het raar dat een paard beter zal gaan lopen door er ijzers onder te zetten. waarom zal dit bij een paard dan zijn?
Tanjake13 schreef:Barvrouwke schreef:Tevens vind ik het raar dat een paard beter zal gaan lopen door er ijzers onder te zetten. waarom zal dit bij een paard dan zijn?
Hey!
Het is speciaal beslagen, want de zwaarte (dikte) van de ijers vanvoor is anders van vanachter.
Vanachter zwaarder..
Dit is om de achterhand meer onder het paard te laten gaan en meer te laten werken, en is beter voor de tölt..
(Zegt de fokker vanwaar we hem hebben gehaald)
Ik weet ook niet of het veel verschil maakt of niet, maar dit word wel gedaan bij hem..
Groetjes