Zadels en fokmerrie dilemmas

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Zadels en fokmerrie dilemmas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 17:46

Ik rijd op een fokmerrie (intensief dressuur en start ook met dr) en ben nu op zoek naar een ander zadel. Porbleem is echter dat een zadel nooit 100% zal passen aangezien de veranderingen die de merrie door de maanden heen steeds meemaakt.

Hoe doen andere mensen dat die op fokmerries rijden? Hebben jullie meerdere zadels (ping ping)? Gaan jullie klooien met bontjes ed? Wat voor zadels gebruiken jullie?

Gaat bij mij om een kwpn merrie van 1.64

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:32

Ik heb er nooit last mee gehad. Mijn merries dragen hun veulens namelijk in de buik, en niet in hun borstkas .

Maar even serieus: ik heb hooguit in de laatste maanden de singel een gaatje langer, maar verder verandert er niet veel aan het model van mijn paarden, daar waar het zadel ligt. Een zadel met een (semi) flexibele boom zou een oplossing kunnen zijn, als jouw paard wel - en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zeer vreemd zou vinden - in het borstkas-/ruggebied enorm van vorm verandert.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:33

Ibbel schreef:
Ik heb er nooit last mee gehad. Mijn merries dragen hun veulens namelijk in de buik, en niet in hun borstkas .

Maar even serieus: ik heb hooguit in de laatste maanden de singel een gaatje langer, maar verder verandert er niet veel aan het model van mijn paarden, daar waar het zadel ligt. Een zadel met een (semi) flexibele boom zou een oplossing kunnen zijn, als jouw paard wel - en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zeer vreemd zou vinden - in het borstkas-/ruggebied enorm van vorm verandert.

Helemaal mee eens! Ik heb bij mijn merrie ook nergens last van

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 19:03

Mijn merrie wordt na het veulen rond de schoft ed wat kaal. Dan valt ze wat in en gaat het zadel naar voren schuiven.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:55

Mischien meer voeren? Mijn merrie heeft er ook niet zo'n last van,behalve dat ze een beetje rond word.Maar het is geen probleem voor het zadel.