Op zoek naar een zadel dat niet bestaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Op zoek naar een zadel dat niet bestaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 17:11

Hoi,

Voor een bijna 4 jarig paard ben ik op zoek naar een soort barefoot zadel. Omdat hij natuurlijk nog groeit en in bespiering zal veranderen zou een 'gewoon' zadel natuurlijk steeds vervangen of passend gemaakt moeten worden.

MAAR ik vind een barefootzadel niet mooi. Daarnaast vind ik dat mijn beenligging zo anders is (ik ben een dressuurzadel gewend). Is er geen zadel zoals de barefoot met lange rechte zweetbladen en kniewrongen? Maar wel zo'n zadel zonder boom en dat je plat op de grond kan leggen? Dus eigenlijk een barefoot met dressuuruiterlijk? Of zoek ik iets dat niet bestaat?

Of zal ik barefoot eens een mailtje sturen met een ontwerp?

WendyBZ

Re: Op zoek naar een zadel dat niet bestaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:16

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:19

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:19

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:21

Afbeelding

Lijkt net echt! ( Ansür zadel)

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:35

Op de website van Ansür staat dat er een distributeur in Engeland is, helaas niets op het vasteland van Europa. Proefrijden gaat dus een beetje problematisch worden...

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 17:42

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties! Maar zijn dat wel van die zadels die je plat op de grond kunt leggen en dus flexibel zijn (eigenlijk meer een soort kussen dan zadel)? ZaEn zijn het zadels die alle paarden passen?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:46

Delphi schreef:
Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties! Maar zijn dat wel van die zadels die je plat op de grond kunt leggen en dus flexibel zijn (eigenlijk meer een soort kussen dan zadel)? ZaEn zijn het zadels die alle paarden passen?

De Startrekk wel ja.

Afbeelding

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:54

Ik heb de Ansür zelf nog niet in het echt gezien, maar als ik het verhaal van Mountain View Bronze moet geloven (onder company info op deze site: http://www.ansursaddle.com/ denk ik zomaar dat er geen verschil in zit tussen dit zadel en een barback pad. Met het verschil dat je hier wel aan dressuurwedstrijd mee mee mag doen, en met een barback pad niet.

De zadels van Ansur passen op alle paarden, maar niet voor alle ruiters

Sizing to the rider

Because there is no rigid frame work to measure we do not size in inches, as with old style saddles. We size our saddles according to the height, length of leg and approximate weight of the rider. Ansür saddles are available in 5 sizes:

Youth (also known as the Piglet) (this size can have child or adult length outer flaps)
Petite Junior
Petite
Small
Medium

Ansür saddles are sized to the rider. The general criteria is as follows:

Important! These are guidelines only!
They may not be appropriate for you. Ask our staff at the office which will be best or check with your agent/distributor when you have your test ride.

Youth Size: for Riders up to 5' tall who weigh between 50 and 100 pounds
Jr. Petite: for Riders up to 5'4" tall who weigh between 85 and 125 pounds. Jean size is usually a 4, 6, or 8. Compares to a 16" rigid tree saddle and is 1" shorter in the seat than the Petite.
Petite: for Riders up to 5''7" tall, weighing between 100 and 160 pounds. Jean size is usually 8, 10 or 12. Compares approximately to a 17" rigid tree saddle and is 1/2" shorter in the seat than the Small.
Small: for Riders up to 5'11" tall, weighing between 150 and 200 pounds. Jean size is usually 12, 14, or 16. Compares to a 17½" - 18" rigid tree saddle and is 1" shorter in the seat than a Medium. .
Medium: for taller, over 6' riders, who weigh more than 200 pounds. Compares approximately to an 18½" rigid tree saddle.
Special children size saddle available upon request.

Fitting to the horse

Because an Ansür saddle has no tree, the saddle shapes itself to each individual horse. Your Ansür distributor and/or the Ansür Saddlery home office can show you the simple steps to take to ensure correct placement and fitting for your horse.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:42

Heather Moffet (zoek op die naam en je vindt genoeg) heeft ook een boomloos zadel wat eruit ziet als een Engels zadel, alleen de lepel is iets minder strak afgewerkt, omdat er geen boom in zit. Wellicht ook iets om aan te denken

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:44

uhm misschien zo een spaans zadel? (sorry misschien iets?)

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:24

neem je een bates... van isabella wert, die boom kun je steeds aanpassen, komt ook uit het zelfde fabriek als een iwntec..Maar dan van leer en een super zit krijg je van dat zadel!

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:29

wat jij bedoeld bestaat wel maar vraag me niet waar je het kan kopen, niet in nederland dat weet ik haast wel zeker. Ik heb ook een boomloos zadel (BF) en heb ook een tijdje heel internet afgestruind en ben er meerdere tegen gekomen maar die waren iets te ver boven mijn budget had wel een mooie gezien kaal voor iets van 1300 dollar geloof ik.
gewoon even goed google-en en je vind vanzelf wel wat. Ik heb al even gekeken voor je maar kan in de gauwigheid niet wat vinden. Ik denk dat het zadel wat cassidy liet zien wel een van de mooiste is die je boomloos en dressuur kunt vinden!

ik ben voor een barefootje gegaan omdat ze niet duur zijn en kwalitatief gewoon goed zijn, alleen niet de mooiste maar dat maakt me niet zoveel uit, mijn paardje is er blij mee en ik ook! Ik houd er niet zo van om via internet uit het buitenland te kopen en te laten verzenden vandaar.
succes met de zoektocht!

edit: van de barefoot krijg je ook een superzit, onafhankelijk (en de eerste keren flink spierpijn haha)

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:25

voor een 4 jarig paard kun je wel een gewoon zadel kopen hoor.
als je die gewoon laat 'bijhouden' door de zadelmaker is er niks aan de hand.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:36

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:23

ik weet dat er in de ijslanderwereld ook zadels zijn die wel kussens hebben maar geen boom, maar ik ben effe de naam kwijt....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:45

cissy schreef:
ik weet dat er in de ijslanderwereld ook zadels zijn die wel kussens hebben maar geen boom, maar ik ben effe de naam kwijt....

De Startrekk heeft nu ook een ijslands zadel! Via ***************8is info te verkrijgen.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 30-12-05 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd. Op zich is 1x de link in het topic noemen, voldoende. :)