moeilijk laden jong paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lon27

moeilijk laden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:24

hallo, mijn jong paard laat zich niet goed laden. Hij is niet erg bang maar laat zich gewoon niet goed laden (ben er laatst 3 uur mee bezig geweest en heb het idee dat hij ons gewoon voor de gek houdt..)

Wat is de beste oplossing? Met longe?, geduld? toch wat strenger?
ik weet het niet meer, graag advies......

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:33

Ben hier niet zo'n kei in... Denk dat gedult en veel oefenen (vertrouwen krijgen) de beste remedie is.. Alhoewel we laatst met het paard van mijn schoonmoeder naar Utrecht waren geweest en het dier daar dus de trailer niet meer inkregen terwijl ze thuis er zo inliep.... Toen is ze met twee longeerlijnen (gekruist achter haar billen en vast aan de zijkant van de trailer) door van die mannetjes die bij de kliniek horen naar binnen geduwt...

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:21

die van mij wou ook nooit de trailer in, sinds vakkundig gebruik van de longe nu voortaan wel! Als hij nu nog niet lijkt te gaan willen, hoeven we de longe maar te voorschijn te halen en loopt hij er vanzelf zonder deze te gebruiken erin!
Gebruik van de longe is niet geheel ongevaarlijk, kun je het best doen met iemand die er vaker mee gewerkt heeft op deze manier...

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:27

Probeer het eens met een ander paard erbij
Is bij mij gelukt

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:15

Ik heb mijn paard op de trailer gekregen door hem met brokjes te lokken.... niet helemaal verantwoord, maar hij loopt er voor een handje brokjes maar wat graag op (na een beetje oefenen).