Hoe GPA cap onderhouden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JO93

Hoe GPA cap onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 13:56

Ik had een vraagje, ik heb mezelf een GPA cap kado gedaan met kerst en ik wil deze natuurlijk goed onderhouden.

Op het kaartje wat erbij zat stond dat al hoewel de helm gecoat is het aan te bevelen is de helm nog te behandelen met een waterproof spray. Voor die gene die ook een GPA hebben: Hebben jullie dit ook gedaan?

Ik wou hem insprayen met hetzelfde spul waar ik mijn suede schoenen ook mee spray! zou dit goed gaan?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:24

Hem inspayen kun je het beste doen met kleding spray, dus geen schoen spray(aangezien het geen leer is waar de cap mee overtrokken is maar een stof)
Waterproof en vuil afstotende spray kan je halen bij de ANWB winkels, outdoorwinkels zoals Bever en de gewone sportkledingzaken hebben het ook dikwijls, denk aan Perry sports/ Sport 2000 etc.

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:27

Ik heb die cap ook, en heb het met een schoenenspray ingesprayd.
(werk bij een schoenenwinkel)
Dat is een "trend spray' speciaal voor kunstoffen en textiel enzo.
Maakt water en vuil afstotend.
Maar gewoon een waterstop voor textiel is ook voldoende hoor

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:55

Ik heb de GPA ook, maar heb er nog nooit wat meegedaan en heb em inmiddels al 4 jaar.

Misschien toch eens een keer wat mee gaan doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:36

Als het van dat fluwelen spul is, kan je het toch schoonmaken met een borsteltje onder dampend water? Wordt mijn ouwe cap altijd helemaal als nieuw van. ( is ie eigenlijk al, want ik draag hem nooit..)

meisje23

Re: Hoe GPA cap onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:37

hoi
ik heb ook een vraagje..
mijn gpa cap is iets beschadigt, zitten kleine krasjes op die middelste band die naar boven gaat(snap je?)hoe zou ik dit netjes kunnen weg werken??
misschien bij een verf winkel over laten spuiten in dezelfde kleur??(heeeel voorzichtig natuurlijk)

JO93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 09:03

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanmiddag even bij de sportzaak langs om die spray te halen.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:37

Ik heb nu een half jaar al een GPA helm maar heb geen spray gebruikt. Ik gebruik mijn cap alleen tijdens de les of op concours. De rest van de tijd ligt hij in een hoes,in de doos,boven in mijn kast. (= zuinig )

JO93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 09:56

meiske16 schreef:
Ik heb nu een half jaar al een GPA helm maar heb geen spray gebruikt. Ik gebruik mijn cap alleen tijdens de les of op concours. De rest van de tijd ligt hij in een hoes,in de doos,boven in mijn kast. (= zuinig )

Ik ga mijn cap wel dagelijks gebruiken in weer en wind vandaar ook mijn vraag. Wil de cap graag mooi houden.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:08

En ik gebruik hem dagelijks, in weer en wind, 5/6 dagen per week, tijdens training, les en concours, nog nooit wat mee gedaan en hij ziet er nog uit als nieuw, enne, ik ben niet erg zuinig op dat ding

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:08

meiske16 schreef:

Even heel erg offtopic: Wel op de cap maar niet op je hoofd..........
Ik heb de gpa kids, dus geen ervaring mee.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:41

curly2day schreef:
meiske16 schreef:

Even heel erg offtopic: Wel op de cap maar niet op je hoofd..........
Ik heb de gpa kids, dus geen ervaring mee.

Misschien gebruikt ze wel een goedkopere cap tijdens de training?
Ik heb in het begin dat ik mijn (goedkope) HH Pro Plus had tijdens slecht weer ook met mijn Casco gereden, alleen maar om die nieuwe mooi te houden.