Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Karin schreef:Ligt er helemaal aan hoe zwaar c.q. ongelijk die bak is. In zwaar zand of zand met veel aangevroren kuilen zou ik absoluut niet gaan stappen met een paard met peesblessure.
In dat geval zou ik gaan voor optie 2. En draai op het keerpunt dan zelf om het paard heen, laat het paard niet om jou heen draaien (dus als je links van het paard loopt draai je rechtsom). Als je zelf om het paard heen draait, maak je de draaicirkel het grootst. En zorg er dan voor dat het geblesseerde been aan de buitenkant blijft, om dezelfde reden (dus als-ie rechtsvoor geblesseerd is, loop op het keerpunt dan rechts van hem en draai linksom).
Karl66 schreef:Optie 3, ik neem tenminste aan dat er op dat stukje gestrooid is. Anders zou je dat zelf ook kunnen doen.
kimmie1 schreef:Ik stap met mijn paard met peesblessure nu ook in de gang, denk dat ie 15 meter lang is en misschien 2 en halve meter breed. Gewoon heel voorzichtig draaien met het geblesseerde been aan de buitenkant. Met die van mij gaat dat in iedergeval goed.
liejanne schreef:wij lopen met ons paard(ook peesblesure) op het land, vlak en niet kuilerig, geen land waarje op kan lopen?

Blue_Star schreef:Hij is rechtsvoor geblesseerd,maw,ik loop rechts en ik duw hem als het ware terug?Zoals ik goed begrepen heb maar ik snap niet hoe de draaicirkel daardoor groter is?Die zou dan toch kleiner moeten zijn dan of niet?

? 

Ik ben blij dat het bij ons achter de rug is!