jaimie heeft een mooie paddock gekregen van de stalbaas, alleen is het helaas een blubber bende! we hebben er wel netjes zand ingestort, maar het water blijft liggen.
nu vandaag was ik het helemaal zat! gistere heb ik de stalbaas moeten vragen of hij met mij samen de kruiwagen weg kon rijden ( kwamen gewoon niet vooruit, omdat de kruiwage vast zat gezogen in de blubber. en natuurlijk moest hij nog omvallen ook!
het zand maakt het al hoger dan de grond dat er omheen zit. er zit een slootje naast, en ik graaf aldoor greppeltjes om het naar de kanten te laten stromen.
de kruiwagen moet ik via het land( deurtje zit eigenlijk aan de verkeerde kant) we hebben nu wel een paadje gemaakt met tegels, en ik was vanplan om die tegels er ook gewoon weer in te leggen met die houdsnippers. die houtsnippers probeer ik een laag te maken van zn 20 cm hoog, zodat het water (regen)naar het zand zakt. ook wilde ik proberen het zand van de kanten naar het midden te gooien, zodat het schuin loopt, en het water dus beter naar beneden en weg kan lopen naar het land.
het word even een heel gedoe, maar zo kan het niet. ik wil er morgen aan beginen, omdat de grond dan nog bevroren is, dus dan zak ik niet weg... word aleen wat harder spitten om een heuvel te creeren
vandaag was alles hard bevroren, en dus voor jaimie geen pretje om daar te gaan staan. zielig dier, dus het land maar op
ik ben dus vanmiddag naar het tuincentrum gegaan om te vragen of hij houtsnippers heeft. hij had 2 van die hele groote cub zakken staan. ik denk dat dit de enigste oplossing is.
Je gaat toch niet zelf staan graven in je paardenbak?? Bel een loonbedrijf. Zij weten vaak hoe je zoiets het beste op moet lossen. Wij hebben precies hetzelfde met onze bak - echt dikke ellende - loonbedrijf gebeld en die komt hier (wanneer de vries weg is) afgraven/diep spitten en aanvullen met zand. Ik kan niet wachten....
Schuin af laten lopen naar de waterkant, dat zal ik ook doen. Zolang het water niet weg kan zal ik ook geen snippers neergooien. snippers houden naar mijn idee alleen de bodem wat vlakker.