koude handen en voeten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loverani

koude handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 17:28

hallo,

ik heb laats thermoboots gekocht maar als ik ze draag worden mijn tenen op een gegeven moment ijs en ijs koud dat is toch niet normaal? ik hoorde van meer mensen dat ze dat ook hebben maar weten jullie er misschien wat ik eraan kan doen tegen die koude voeten

oja en als ik handschoenen draag worden ook na een tijdje mijn handen ijskoud dat is toch raar

nou bye bye

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:30

Ik heb net hetzelfde probleem, maar als ik intensief aan het rijden ben vergeet ik die kou dusja... heb er alleen de eerste 3 minuutjes last van

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:31

Nee hoor is niet raar hihi
Als je bezig bent dan wordje actief gaat je lichaam werken en krijgje het niet koud.
Maar ga je nadenken oeh kheb het koud word je minder actief en krijgje het juist koud.
Gisteren zat een meisje contineu te zeure kheb het koud enzo en die had het echt koud. Ik bleef lekker in beweging ging ipv rijden wandelen ernaast dus bleef ik zelf ook in beweging hihi zo moetje allerlei dingetjes verzinnen. Ojaa met je tenen wiebelen wil ook wel eens helpen tenminste bij mij wel.
en ik ben warmbloedig dus vaak koud heb ik het niet !!!
Succes met de kou

OemmiejO

Re: koude handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:15

Oew ja, ik ken het.
Vooral als je je hebt ingespannen met rijden en dan aan het uitstappen bent.. Brr..

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:28

Ik heb ook van die winterboots en mijn tenen werden na twee uurtjes les geven steenkoud, nu heb ik er thermozooltjes ingedaan en nu heb ik na vier uur nog lekker warme voeten en mijn handen hou ik gewoon lekker in mijn jaszakken.

lon27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:18

DE OPLOSSING:

plastic boterhammenzakjes om je voeten. dit isoleert, en blijven je voeten lekker warm!!!!!!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:23

Schoenen met bontvoering (bijvoorbeeld de Rimfrost Paddock van Mountain Horse) of simpele legerkistjes (wel de echte). Ik heb erg snel last van koude voeten, maar met dit soort schoenen gebeurt dat pas na een uur ofzo.

Wat handschoenen betreft helpen exemplaren van dubbellaags fleece of van neopreen het beste.

Bewegen alleen is voor sommige mensen niet voldoende, die krijgen het echt stervenskoud (of zijn niet warm te krijgen), zelfs niet als ze fanatiek aan het rijden zijn.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:23

ik heb gewone thermolaarzen en ik sta ook nog best vaak stil en heb geen last van koude voeten.. welk merk heb jij dan?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:43

Ik heb het ook.. blijf dit topic even volgen.
Mijn vingers en tenen worden dan heeelemaal wit. En op een gegeven moment zelfs blauw, vooral mijn tenen.
En eerst heb je er geen gevoel meer in.. En als dat gevoel terug komt, doet het toch ff pijn

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:57

komt vaak bij vrouwen voor is vaak slechte doorbloeding wat ook helpt is als je het masseert daar wordt de doorbloeding beter van maarja alles wat "uitsteekt" (neus oren vingers tenen) word snel koud omdat het bloed er lang over doet omdat te bereiken ik heb ook vaak mn muishand vd computer dattie koud wordt maar het helpt idd om je tenen te bewegen in je laarzen vaak als ze eenmaal warm zijn blijven ze warm

loverani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:07

ok , bedankt voor alle tips!

tycluffcoow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:09

zakjes erbij aandoen;) doe ik ook maar dan gewoon in me petries;) blijven je voeten lekkr warmer ook!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:14

Het schijnt dat als je kouden voeten heb dat je dan iets op je hoofd moet zetten (dat zei me moeder toen ik liep te klagen over koude voeten tijdens het paardrijden)
maar voor je handen weet ik niks misschien een beetje insmeren met vaseline ofzo

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:18

Karin schreef:
Schoenen met bontvoering (bijvoorbeeld de Rimfrost Paddock van Mountain Horse) of simpele legerkistjes (wel de echte). Ik heb erg snel last van koude voeten, maar met dit soort schoenen gebeurt dat pas na een uur ofzo.

Wat handschoenen betreft helpen exemplaren van dubbellaags fleece of van neopreen het beste.

Bewegen alleen is voor sommige mensen niet voldoende, die krijgen het echt stervenskoud (of zijn niet warm te krijgen), zelfs niet als ze fanatiek aan het rijden zijn.

Ook in legerkistjes kan je koude voeten krijgen....

Wat voor mij het beste helpt:
Schoenen 1 maat te groot kopen, met ronde neuzen zodat je lekker veel ruimte om je tenen heen hebt, dun sokje aan, met losjes daarover een dikkere sok, en vooral lekker in beweging blijven (in- en uitstappen gaat ook heel goed als je naast je paard loopt!).
Rijlaarzen alleen met rijden dragen, daarna weer je te grote schoenen aan!

En thinsulate-handschoenen voor na het rijden (ik heb supergoedkope van het Kruidvat of de Zeeman (weet 't niet meer precies, maar ze kostten geen drol...).

LiNDz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:23

lon27 schreef:
DE OPLOSSING:

plastic boterhammenzakjes om je voeten. dit isoleert, en blijven je voeten lekker warm!!!!!!!

Dat ga ik proberen Ik heb er altijd een vreselijke hekel aan, kou. Soms ben ik bang dat ik ietsje een mooi weer ruiter ben soms

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:25

Ik ben niet zo'n plastic zakjes-fan, het schuift en glibbert, ook met een extra sok erover.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:49

Legerkistjes geven idd geen 100% garantie op blijvend warme voeten, maar het duurt wel vrij lang voordat ze koud worden. Tijdens een stapritje bij -2 graden pas na een uur. En bij mij (ijsmuts van de hoogste orde) wil dat heel wat zeggen, ik kwalificeer ze dus als 'warm'.

Toad

Re: koude handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:17

Ik heb ook thermolaarzen maar die helpen voor geen cent bij 5 graden of kouder...Ik heb kieffer handschoenen, en daar krijg ik ook ijskoude vingers in, zo koud dat ik ze na een tijdje ook niet meer voel... echt heel irritant.

Fellowww

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:26

ik heb daar eigenlijk niet veel last van want ik heb gewoon paardrijsokken aan in mijn schoenen en gewoon handschoenen en als het rond het vriespunt is of kouder doe ik wollen handschoenen aan en dan heb ik nergens last van omdat ik daar niet aan denk als ik aan het trainen ben.