Ik ben zelf helemaal gek van de Ifor Williams, degelijk en wat ik heel fijn vind, is dat je op concoursterrein de klep boven de voorlader open kan zetten. Paard staat veilig en kan toch bijna alles zien. Misschien dat hij dan ook minder gaat schrapen, dat is ook wel fijn voor mij en de buren op het veld.
Ik wil er ook erg graag een zadelkamer in, dan kom ik al op een 2 paards uit en dat was iets minder de bedoeling.
Maar er zijn natuurlijk veel meer merken met hun sterke en zwakke punten, en die wil ik zo graag weten, zodat ik goed beslagen ten ijs kom.
En zo'n simpele vergelijkingstest kan ik nou net niet vinden. Dat zegt niet over het feit of het er wel staat, daar ben ik mij volledig van bewust
, maar wie steekt mij de helpende hand toe en wijst mij op zo'n (onafhankelijk natuurlijk) test?Voor alle duidelijkheid, ik heb de bok zoekmachine geprobeerd.....

De laadklep is veel steiler dan de RVV toestaat (40gr waar de eis 30gr is) Een OM314-motor staat er niet bekend om zijn werk stilletjes te doen en een vrachtwagen van 30 jaar oud maakt per defenitie een hoop herrie. Toch moest ik altijd vlug zijn opdat het paard niet eerder boven was dan ik. Ook het paardje van mijn vriendin staat vlugger boven dan zijzelf.