paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fluffymeis

paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:22

hallo

wat doen doen jongens help.. mijn vorige paard had

Ataxie is een "stoornis" in het zenuwstelsel, en/of de kleine hersenen. de regeling en sturing van bewegingen komt vooral uit de kleine hersenen, zit hier een probleem, dan krijg je dus locomotie stoornissen en coordinatieproblemen.
Het paard gaat "dronken" lopen, kan bijvoorbeeld heel erg snel struikelen, en vooral rijden op een ongelijke bodem kan een probleem zijn. Ze kunnen het krijgen door bijvoorbeeld een beschadiging in de halswervels, of door het gevreesde rhino-virus. (herpes) .
Ik heb zelf nog niet zoveel over Ataxie geleerd, dus kan er verder niet echt meer over vertellen. maar volgens mij is het min of meer een "verzamelnaam" voor problemen die optreden als er iets misgaat in de motorische zenuwen of het aansturen daarvan.
Ik ken wel een aantal mensen waarbij dezelfde diagnose bij hun paard is gesteld.. en ik moet je er even bijzeggen.. die bleek achteraf niet altijd goed te zijn!.
Het was vaak meer dat de dierenarts niet echt de oorzaak kon vinden en de symptomen erop leken, en dan was de "conclusie" snel gemaakt.
Op bokt is er een meisje waarbij ook die diagnose was gesteld.. na veel gedoe stond haar paard al op de slachtlijst, en heeft ze hem teruggekocht van de verzekering, zodat ze hem in kon laten slapen als dat nodig was... maar nu bleek dat die een scheef bekken had. na wat behandelingen kan ze er nu probleemloos mee rijden!.
Ik vind het ook een beetje "vreemd" dat een paard dat deze aandoening dan zou hebben.. goed zou kunnen springen.. dat lijkt me nu juist iets waar je best wel coordinatie bij nodig hebt!
Maargoed, dat er IETS mis was dat staat natuurlijk vast, een paard gaat niet zomaar dat gedrag vertonen..
Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes met je nieuwe paardje!

het verhaal

we hebben in mei een 4 jarige ruin gekocht die we beleerd hebben,
het rijden ging altijd wel iets minder elke keer als we hem iets nieuws wouden leren besgon hij erg gevaarlijk te worden en konden we alleen maar hopen dat we niet vermoord werden door hem we hebben toen de keuze gemaakt hem te verkopen en om hem tegen andere mensen te behoeden hebben we hem naar de slacht gebracht
we hebben voor het paard 4000 plus beleer en 3 keer corrigeer kosten betaald dus 5000 in totaal.

nu hebben we hem voor 600 verkocht aan de slacht via een handelaar waar ik ook les rij.

nu staat hij ...Ver ..domme.. op marktplaats voor 2250 te koop.. ik kan mijn ogen niet geloven

ik had net de verzekering een mail gestuurd om te kijken of we geld terug konden krijgen omdat hij dus doodgemaakt moest worden en nu leefd hij nog .. de advertentie deugt ook voor geen kant ik denk dat mijn paard zwaar veel dope heeft gekregen om hem zo te laten lopen voor de foto's//

ik vind het zeer zielig hij had ook ernstige mok voordat hij naar de slacht ging in de advertentie staat dat hij volledig gezond is .. nou dat kan nooit in 2 weken. jongens help me wat kan ik hier tegen doen? er zijn bedriegers die mijn paard proberen te verkopen als zadelmak paard.

als mensen hier in trappen krijgen ze dezelfde ongelukken als ons.

wij staan nu nog dik in de schulden door mijn nieuwe paard te kopen bij dezelfde handelaar als wij mijn vorige ingeruild hebben

zou ze ons bedondert hebben?

help me jongens ik heb geen geld om een rechtzaak te beginnen.
en ik ben ten einde raar ik wens niemand die levensgevaarlijke paard toe

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:27

Tsja, daarom moet je goed uitzoeken wat voor verzekering je hebt. Ik zit bij AMEV en die doen dit dus niet. Maar tsja ik zou contact opnemen met de personen en verhaal vragen, heb je de link naar de advertentie?

DubbelFun

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:30

Triest verhaal, maar zelf ben je ook niet al te intelligent bezig geweest:
Citaat:
nu hebben we hem voor 600 verkocht aan de slacht via een handelaar waar ik ook les rij.

Dit is dus wel het domste wat je kunt doen.

fluffymeis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:38

Sugarmiss schreef:
Citaat:
nu hebben we hem voor 600 verkocht aan de slacht
via een handelaar waar ik ook les rij.

Dit is dus wel het domste wat je kunt doen.

waarom is dat het domste?

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:38

en ik heb hem bij de amev verzekerd..

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:43

Van een handelaar kun je wel bedenken dat ze hem voor meer geld proberen door te verkopen eigenlijk. Als je je paard toch zo nodig moet slachten, breng hem dan zelf naar de slacht, en vraag daarna of je een been of stuk staart of oor (ja.. klinkt heel akelig) mag zien van je paard, zodat je ook zeker weer DAT hij geslacht is, en niet is doorverkocht.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:45

Sugarmiss schreef:
[

Ik denk dat het inderdaad van jezelf ook niet echt slim is geweest...maarja goed ik denk dat je er nu niet veel meer aan kunt doen...Misschien contact zoeken met de mensen die hem nu te koop hebben gezet?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:46

Oww foutje...

Maar ben het ook wel eens met Rupsje

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:47

Rupsje schreef:
Van een handelaar kun je wel bedenken dat ze hem voor meer geld proberen door te verkopen eigenlijk. Als je je paard toch zo nodig moet slachten, breng hem dan zelf naar de slacht, en vraag daarna of je een been of stuk staart of oor (ja.. klinkt heel akelig) mag zien van je paard, zodat je ook zeker weer DAT hij geslacht is, en niet is doorverkocht.

de handelaar had ons gezegt dat ze er op stond dat hij geslacht moest worden. ook zei ze dat ze hem er nota bene zelf zou brengen. toen ze belde of we accoord gingen met de slachter die hem gelijk mee zou nemen en de volgende dag zou slachten
ik moet nu nog 2000 aan de handelaar betalen maar ik verrek het nu.
ze geeft alleen zulke goeie les dus ik ben bang dat ik het wel zal moeten betalen en om er te kunnen blijven lessen.

of moet ik haar weigeren te betalen en gewoon niet meer op les komen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:48

Inderdaad vraag ik mij af waarom je niet zélf dat paard naar de slacht hebt gebracht, maar het een handelaar hebt laten doen...
Je kunt andere mensen nou eenmaal niet echt vertrouwen, ook al ken je ze nog zo goed. Als het om geld gaat....

Sterkte ermee

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:52

ik denk dat ik teveel vertrouwen heb in de mens. god ik kan dit niet geloven

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:53

nee dit is inderdaad erg.. Welk paard is t dan op marktplaats.. ?

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:54

kan ik hier nog iets tegen beginnen?

Citaat:
nee dit is inderdaad erg.. Welk paard is t dan op marktplaats.. ?

ik wil de handelaar hier eerst maar niet zwart maken ik stuur je een pb

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:56

Die lessen van die handelaar zouden me gestolen
kunnen worden. Ze heeft je 1 hele duur betaalde
les geleerd; regel het zelf als het dier naar de
slacht moet!!!
Beschrijf het paard welke afstammeling leeftijd dan vind ik em zelf
op marktplaats.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:56

Wat vreselijk voor je.. Dat zoiets is gebeurt..
Weet je zeker dat het jou paard is op marktplaats?

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:57

fluffymeis schreef:

Dan had je hem zelf naar slachthuis kunnen brengen en weet je meer zekerheid.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:58

fluffymeis schreef:
Rupsje schreef:

de handelaar had ons gezegt dat ze er op stond dat hij geslacht moest worden. ook zei ze dat ze hem er nota bene zelf zou brengen. toen ze belde of we accoord gingen met de slachter die hem gelijk mee zou nemen en de volgende dag zou slachten
ik moet nu nog 2000 aan de handelaar betalen maar ik verrek het nu.
ze geeft alleen zulke goeie les dus ik ben bang dat ik het wel zal moeten betalen en om er te kunnen blijven lessen.

of moet ik haar weigeren te betalen en gewoon niet meer op les komen.

De lesgever had het kunnen weten, dus scheit eraan of je nog mag komen! Genoeg goede lesgevers!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:00

Wat deed hij dan, dat hij zo gevaarlijk was? oke het is een ruin dus geen fok mogelijk heden, maar daarom doe je het paard toch nog niet naar de slacht, sorry hoor.
Wij hebben thuis een merrie die eigelijks best wel gevaarlijk is en ook 4 jaar, maar sommig paarden moeten gewoon ouder worden en het verstand krijgen. Wij hebben deze merrie nu drachtig gedaan, maar jah ze blijft waarschijnlijk wel wat eenkenig, maar we geven haar nu gewoon rust.
Mijn broer zijn vriendin heeft haar paard naar de slacht moeten doen, omdat hij verschoven rugwerfels heeft en heel veel pijn. Dit is ook via een handelaar gegaan, maar dan geen paardenhandelaar maar een koeien handelaar. Ik geef de paardenhandelaar groot gelijk, hier kan hij nog wat uitverdienen en het kan best zijn dat (je) paard nu wel normaal is. En ik denk dat de handelaar ook wel wist dat je er niet tegen in druft te gaan, omdat je bij die gene lest.
Maar het blijft een beetje vaag

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:02

ROYALL DANCE-CHRONOS is dit zijn afstammeling
bij toeval???

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:04

Jeetje, dit meen je niet?!

Ze verkopen je paard door, voor een hoop geld extra. En dan ben jij bang dat je geen les meer van haar krijgt als je haar niet nóg meer geld geeft?! Dit is toch niet te geloven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:09

idd sjonnie, dat was ook net aant denken. hoe dom kun je zijn!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:09

weet je waar het paard nu gestald staat?

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:10

QuijoSavan schreef:
fluffymeis schreef:

Dan had je hem zelf naar slachthuis kunnen brengen en weet je meer zekerheid.

Als je hem bij Amev verzekerd had en teruggekocht hebt, had je hem niet eens aan de handelaar mogen verkopen voor de dood maar zelf naar de slacht moeten brengen.

Maar goed, hoe het ook zit, ik denk niet dat je de handelaar veel kunt maken. Dit is een harde les.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:12

Dus lesgeven kan ze eigenlijk wel

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:13

Talietjuh schreef:
weet je waar het paard nu gestald staat?

zuid holland