Bestfit zadelservice

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Bestfit zadelservice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 13:31

Ik was aan het zoeken op internet naar een nieuw zadel.
En ik kwam de KN symphonie plus tegen. (http://www.bestfitzadelservice.nl)

Symphonie plus

Dit is in de basis hetzelfde zadel als model Symphonie, maar dan uitgevoerd met een extra zachte zit,
naar keuze (voor dames) een bredere boom en met hogere kniewrongen.
Tevens heeft dit zadel de door ons ontwikkelde en alleen bij Bestfit verkrijgbare, makkelijk verstelbare singelconstructie, welke het zadel met een zeer kleine handeling bij elk paard op de ideale positie op de rug houd.

Afbeelding

Leverbaar in kamerwijdte: N (nauw, 28cm), M (middel, 30cm), W (wijd, 32 cm)
Kussen: K1 (lage keil), K2 (hoge keil)
Zitlengte:43 cm, 45 cm.
Kleur: bruin of zwart

Kent iemand dit zadel of deze zadelmaker?

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:58

Die zadelmaker is heel goed. Hij heeft vorig jaar zomer een KN zadel bij mijn paard aangemeten en dat ligt nu nog steeds goed. Daarvoor heb ik jaren lopen klooien met zadels. Stubben, Hulsebos en nog een paard merken hebben mijn paard flinke rugpijn bezorgd. Ik heb de KN Tango en ik hoef nooit meer een andere. Bestfit vind ik een aanrader!

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:22

Ik heb een half jaar zonder zadel gereden nadat Ooteman een extreem slecht passend zadel had aangepast en verder geen enkele zadelmaker iets kon vinden wat paste (en er zijn er flink wat geweest). Uiteindelijk heeft Daaleman een zadel aangepast wat redelijk goed lag. Bestfit heeft toen de puntjes op de i gezet waardoor ik nu een echt fijn passend zadel heb.
Zadelmaker is dus absoluut een aanrader, zadel zelf ken ik niet.

JazzOrlando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:09

Zowel zadel als het bedrijf best fit heb ik goede ervaringen mee!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:49

ikheb er hele slechte ervaringen mee.

ten 1e hebben ze willem een zadel aangemeten die absoluut niet paste. daar heb ik weken op moeten wachten voor hij uberhaupt klaar was met aanpassen en bij ons op stal wilde komen.

ik notabene zelf het zadel in hilversum opgehaald en alvast 500 euro aanbetaald, de rest mocht ik de maand erop betalen.

ik het zadel op willem gelegd(het ging om een henri du rivel)
ik singel aan en hij ligt 2 vingers op de schoft.. dus ik had mijn bedenkingen al. ik toch even opgestegen om te kijken hoe of wat en ja hoor plat op de schoft.
ik boos aan de telefoon gehangen en vervolgens wilden ze niet langs komen, ze zouden het zadel wel hervullen als ik hem kwam brengen. ze hadden me een medium boom aangemeten(niet toen ze hem kwamen verkopen) en die zo dik opgevuld dat hij voor een smalle boom door kon gaan. ik dat gezegd, maar daar lag het niet aan. ik dus gezegd dat ik al verschillende zadelmakers erbij had gehad en dit zadel nr 6 was en dus echt wel wist wat de maten van mijn paard waren. nou die werd echt ronduit onbeschoft aan de telefoon.

ik heb toen commijs laten komen om te vragen of zij misschien iets kon veranderen aan het zadel, maar de kussens zweven in de lucht en de vorkant was al ver opgepompt. dus ik een wintec via haar aangeschaft en mijn geld terug geeist. die kreeg ik weken daarna netjes terug, toen ik het zadel inleverde, maar zoals ze mij behandeld hebben.

maar ook bij meerdere opstal moesten ze vaak terug komen en iemand heeft zelfs 2 maanden of nog langer op haar zadel moeten wachten en dan nog niet goed zitten. nee op mijn ouwe stal hebben ze flink tegen de schenen geschopt(9 nieuwe klanten hadden ze daar!)

nee voor mij geen best fit meer.

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:54

Nou, ik kan het me bijna niet voorstellen. Omdat mijn paard veel problemen had zijn John en Hans op woensdag geweest om te passen. Toen hebben ze 's middags het zadel opgevuld en de volgende dag hebben ze het al weer gebracht. Altijd heel vriendelijk behandeld, ook aan de telefoon.

Sammyoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:59

Ik heb ook hele goede ervaringen met John van Best Fit. Ik heb hem gebeld omdat mijn oude zadel niet goed meer op mijn paard lag en een nieuw zadel wilde. Na mijn zadel op de rug van mijn paard bekeken te hebben, zei John dat hij het wel goed op maat kon maken. Ik wilde toch een nieuw zadel. Heb bij hem de KN Tango gekocht. Ben er erg blij mee. De service was heel goed. Ik heb uitgebreid een aantal zadels uit kunnen proberen. Hierbij kijkt John goed naar je houding en weet dan ook wat goed bij jou past. Vervolgens heeft hij het bij afleveren na een half uurtje rijden nog beter op maat gemaakt. Over een half jaar kan ik hem bellen, dan vult hij het zadel nog een keer op. Aardige jongen, deskundig, neemt de tijd voor je. Hij werd overigens aangeraden door de kliniek van Eric Laarakker. Ik persoonlijk vond hem top!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:13

Olive schreef:
Nou, ik kan het me bijna niet voorstellen. Omdat mijn paard veel problemen had zijn John en Hans op woensdag geweest om te passen. Toen hebben ze 's middags het zadel opgevuld en de volgende dag hebben ze het al weer gebracht. Altijd heel vriendelijk behandeld, ook aan de telefoon.

Niet altijd alles kan gelyk zijn.
Bovendien is het internet, als je iemadn zwart wil maken (zeg niet dat iemand dat doet) kan dat makkelyk in zulk soort topics.