Kalkoengaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

Kalkoengaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:00

heb voor het eerst kalkoengaten. Maar als ik wil gaan rijden zitten ze vol met modder. Hoe doen jullie dat? Hoe hou je de gaten schoon? en welke kalkoenen zijn het beste om mee te rijden?

Sim

Re: Kalkoengaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:03

Waarom heb je eigenlijk stiftgaten?

Ik heb stiftgaten in de ijzers omdat ik cross en vaak op gras spring. Verder is het niet nodig.

Maar goed. Ik houd de stiftgaten verder niet schoon. Als ik een wedstrijd heb waarbij ik stiften nodig heb, maak ik de gaten een dag van tevoren schoon (heb je een speciaal borsteltje voor) spuit ze schoon met water en prop er vet gemaakte watjes in(kan gewoon watje zijn wat gedrenkt is in hoefolie ofzo) . Op de dag van de wedstrijd haal ik de watjes er uit, draai de stiften er in en klaar is kees.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:14

Afbeelding

hier maak ik ze altijd mee schoon..( zomers ) want waar heb je ze voor nodig in de winter?)

ik draai ze erin met een gereedshapje van me paps

Afbeelding

en met hoefstopjes of watten ( geluiddempers) hou ik ze schoon door simpel weg de gaten gevuld te houden zodat ze niet vies worden
Afbeelding
(afbeeldingen komen van sites)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:24

blijven die stopjes bij jou zo lang zitten dan? Ik heb ze 1 keer geprobeerd, maar ze lagen er al snel weer uit. Persoonlijk vind ik vette watjes beter werken (en goedkoper op lange termijn).

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:18

XlucienneX schreef:
hier maak ik ze altijd mee schoon..( zomers ) want waar heb je ze voor nodig in de winter?)

Lijkt me vrij logisch... Winter ==> sneeuw, ijs ==> glad

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 07:50

wij duwen er watten in.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 09:53

Ik heb ze inderdaad tegen de gladheid. Rij veel in het weiland en dat is zonder kalkoenen niet te rijden in de winter. Ook als het gras nat is, is het veel te glad. Dus vandaar: Kalkoenen.
Maar bedankt voor de tips. ik zal de watten es proberen!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:00

sorry ik wist niet dat je nu nog in weilanden rijd. leek me wat een drek bende dus ik dacht misschien ..ja beetje dom maar ik dacht je gebruikt ze in de bak met sneeuw.

als mijn paard de nacht doorbrengt op stal dan zitten de stobjes er nog in en als hij in het land staat vind ik inderdaad watten beter helpen.

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:09

Schoonmaken doe ik niet met zo'n borsteltje die breken altijd af dus gewoon met een schroevendraaier en dan met de tap soms.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:36

RedFlame schreef:
Schoonmaken doe ik niet met zo'n borsteltje die breken altijd af dus gewoon met een schroevendraaier en dan met de tap soms.

Idd, ik maak de propgaten ook schoon met een schroevendraaier.

Als je nu op het weiland met proppen gaat rijden, dan rij je toch het hele veld kapot? Volgens mij heb je volgende zomer geen mooi weiland meer als je nu met proppen gaat rijden