Welk zadel kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Welk zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:59

Ok ik zal even de situatie zo goed mogelijk uitleggen:
Ik heb op het moment 3 zadels en 2 paarden.

1) Klein kinderzadeltje dat ik gebruik om lessen te geven en m'n zusje rijd er af en toe mee. (is niets waard)

2)16 inch vzh zadel, daar rijdt m'n zusje nu voornamelijk mee, deze wil ik liefst niet verkopen (+/- 150€ waard)

3)17 inch vzh (eerder spring) zadel, rijd ik mee. (135€)

Ik rijd vooral recreatief, buitenritten, maar ik wil LRV (dressuur) beginnen rijden en ik wil ook springlessen gaan volgen. Nu heb ik volgende mogelijkheden:

1) dressuurzadel (180€) kopen en de rest gewoon bijhouden en dan met het zadel nr3 springlessen doen (is wel de duurste oplossing en misschien overbodig??)

2) Zadel nr 3 verkopen en een duurder vzh zadel kopen waarmee ik goed dressuur en springen kan doen.

3) Dressuurzadel kopen en zadel nr 3 verkopen en als ik dan wil springen, dat met zadel nr 2 doen

4)Houden wat ik nu heb.

Of weten jullie nog een andere oplossing? Met zadel nr 3 kan ik ook wel dressuur rijden maar en liggen blokken achter m'n benen waardoor ik deze niet zo goed naar achter kan leggen, dat hindert wel een beetje voor de dressuur.

OemmiejO

Re: Welk zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:02

Damn, geen idee. (wat een luxe probleem eigenlijk he )

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:05

Ik denk dat je geen kunststof dressuurzadel vind onder de 200 euro tenzij een Wintec die opgelapt moet worden.

Verkoop het zadel van zazou of ruil het voor een vzh dressuurgericht

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:07

haha, eigenlijk wel ja, maar er betaat erger, toch? zo'n mensen met 2spring, 2 dressuur, 2western, 2..... zadels en allemaal aan 1000€ tzadel
Oké nee, maar maakt het zadel eigenlijk veel uit aan de houding van de ruiter en de optimale beoefening van de sport?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:17

Ik heb al een nieuw zadel voor zazou!
En z'n vorige wil ik niet verkopen.
En dat dressuurzadel is leer en is voor 180€, ik ken de mensen die het verkopen, dus het is geen boecht
Maar met een dressuurgericht zadel ben ik niets voor het springen, dat is dus ook geen oplossing.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:30

Niemand meer?
Ik heb echt tips nodig!!
*hopeloos in wording *

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:38

Ik weet jouw broekmaat niet (kan jij lekker rijden met het 16 inch zadel?) En de inhoud van je portemonnee niet...

Maar ik denk dat ik voor optie een zou gaan, wordt dat te duur, dan optie drie Op zich is 180 euro erg weinig voor een goed zadel, maar het klinkt alsof je al iets passends op het oog hebt voor die prijs? En in principe kan je ook springen met een dressuurzadel... Of je moet wat hoger springen en het niet fijn vinden met een dressuurzadel

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 17:10

Ik heb een 17/17.5 inch nodig
Ik hebt tot 2 weken geleden altijd met mijn 16 inch gereden, en dat ging wel maar het is natuurlijk aangenamer om met een 17inch zadel te rijden, ook voor zazou past het beter.

Achja, ik kan het wel betalen als ik wat meer ga babysitten, dat is zo niet het probleem maar misschien is het nutteloos en kan ik het geld beter ergens anders aan uitgeven?