kunststof zadel Global

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

kunststof zadel Global

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:29

Ik zag vandaag dat Global een kunststof zadel op markt gebracht heeft. Het is zo op het oog een mooi zadel (ik heb op de bok op een dressuurmodel gezeten). Mooi afgewerkt, zat goed. Zo op het oog voor het geld (200 euro) geen slecht zadel.
Geen stubben natuurlijk, maar zo op het oog zeker geen model dat nooit ergens op past. Voor het geld zag het zadel er netjes afgewerkt uit.
Volgens de verkoopster hadden ze deze zadels nog maar een week binnen. Ze zijn er ook in VZH model.
Heeft iemand er al ervaring mee? Is het een handig zadeltje om in te rijden? Is de pasvorm voor het paard goed? Hoe blijft de vulling van de kussens? Blijven ze lang mooi?

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:31

heb je er een foto van?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:42

Nee, geen foto. Ik zag het in de winkel.

altiroam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:01

ik heb ze ook in de hypo winkel in friesland zien liggen lijken wel leuke zadels met een mooie zit en je hebt ze in drie verschillende boomwijdtes

loulou

Re: kunststof zadel Global

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:31

200 euro?
dat is geen geld. ben erg benieuwd wat de kwaliteit is en hoe hij ligt.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 17:11

Nou, ik heb het zadel gehaald. Ik zocht een eenvoudig zadeltje om m'n paard mee in te rijden. Ik heb het even snel op de rug gehad en ik was niet ontevreden. Boommaat medium. Er zitten verstelbare klittenbandwrongen bij. Deze heb ik er eerst afgehaald, ik hou niet zo van wrongen. Zadel lijkt wel op de wintec 250. En de wrongen lijken ook op die van Wintec. De beugelriemen zouden evt. ook onder het zweetblad doorkunnen, maar daar hou ik niet van.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:35

De zadels van Thorowgood lijken er ook wel wat op. Het zadel van Global heeft een soort stoffen zitting en stoffen kniestukken. Zweetblad is van nepleer.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 13:08