Zeer dikke kuiten en smalle voet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TCS

Zeer dikke kuiten en smalle voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:05

Ik heb al een tijdje gezocht of ik een topic hierover kon vinden, maar dat is mij helaas niet gelukt.

Ik heb dus het probleem wat waarschijnlijk wel meer mensen hebben. Ik heb dikke kuiten. Ik heb ze opgemeten en ze zitten tussen de 40 en 41 cm.
Maar mijn voetmaat is 38/39. Ik heb dus altijd het probleem dat ze op mijn kuit snaar strak zitten (of helemaal niet over mn kuit heen krijg) en aan de onderkant heel los zit.

Ik rij nu met chaps en stalschoenen wat mij wel zeer bevalt maar als ik ooit eens wedstrijden wil gaan rijden moet ik toch aan laarzen gaan denken. Ik heb wel eens laarzen aangehad met een rits, maar dan zakte de schoen af en zaten mijn hielen ergens in het midden van de laars.

Heeft iemand tips voor mij of evt winkels waar ik ze op maat kan laten maken. Wel graag in de buurt van zoetermeer/den haag of misschien weet jij een topic waar dit al wel ter sprake is gekomen
Alvast bedankt.

Follytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:07

Ik heb ook dikke kuiten en smalle enkels, en ik heb nu leren laarzen van Cavallo. Ik viel daar gewoon in de standaard maat! Dus geen extra kosten. En ze zitten HEERLIJK!!

TCS

Re: Zeer dikke kuiten en smalle voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:09

En wat voor kuitmaat heb jij ? of weet je dat niet?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:23

Ik heb drie paar Cavallo's gehad en ze waren binnen een half jaar echt compleet waardeloos (ingezakt tot regenlaarsjes). Voor mensen met smalle kuiten en smalle voeten is Cavallo niks. Cavallo staat ook bekend als merk voor mensen met brede voeten.
Ik ga het volgende keer met Konigs proberen.

TCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:38

Ik heb geen brede voeten, ik heb smalle enkels en dikke kuiten, dit is juist mijn probleem

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:52

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:53

Ik heb een brede rubber rijlaars. Volgens mij merkloos, maar zit ook perfect! Ik heb wel een hoge wreef, dus kom er moeilijk in schoenen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:55

ik heb het zelfde probleem als jij, maar ik heb nu erg fijne laarzen te koop staan met rits en ze zakken zeker niet af! dus als je intresse hebt. Ik heb nu de anky laars van petrie zonder rits, zitten ook lekker maar is wel maatwerk!

TCS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 17:35

Ik heb dus ook het probleem, ik ben erg klein! Ik heb dus kleine worstenpootjes.

Anzjuhlaa ik heb jou maten van je laarzen vergeleken met de maten van mijn onderbeen, maar de laarzen zijn te hoog.

Ik vraag mij af of ik ooit wel eens gewoon normale laarzen kan kopen in de winkel. Dus dat ik ze niet of te laten maken op maat, want dat kost een fortuin!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:10

Kijk eens op de bovenstaande link kun je voor een hele acceptabele prijs laarzen op maat laten maken

TCS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 11:47

Misschien moet ik daar dan maar eens een afspraak gaan maken

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:45

Als jij jezelf dikke kuiten vind hebben,dan zijn die van mij olifantenpoten Ik zit rond de 43 cm namelijk.Ik heb aangemeten Petries gehad,maar die zzaten voor geen meter.Ik heb nu laarzen overgekocht van van Huet,en die zitten een heel stuk beter.Maar moeilijk blijft het inderdaad wel.In standaardmaten pas je 9 van de 10 keer niet.Wat voor soort laarzen zoek je precies?

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:56

En glad leren chaps met jodpuhrs op wedstrijd?

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:00

Ja hoe zit het eigenlijk met die maten?
Is 50 hoogte standaard of hoog?
En 37 om je kuit is dat breed of smal? Want ik zoek al heel lang zo'n maattabel maar op rijlaarzen.nl staat 'ie niet en divoza.nl ook niet

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:02

RedFlame schreef:

Dat is ook een idee, en het mag gewoon tijdens wedstrijden!!
Ik heb ook best worste pootjes, ik heb eigenlijk altijd cavallo gehad.
Maar dat komt ook omdat mijn voeten breed zijn, alleen ik heb dan weer waanzinnig veel ruimte over bij mijn enkels.
Ga denk ander merk proberen, ik weet alleen nog niet welk!

Mettetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:07

Ik heb een paar prachtige laarzen van Petrie voor je te koop. Ze zijn me nu te groot, maar vroeger had ik hetzelfde probleem als jij. Hollandse kuiten met muizenvoetjes. Wat een combi, erg moeilijk.

desleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:10

gewoon op maat laten maken door een goed betrouwbaar adres, kost wel wat, maar dan heb je wel moooie en fijne laarzen!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:47

Ik heb voetmaat 37, kuitmaat 40 en hoogte 40... Kleine voetjes, vette kuiten en korte pootjes dus...
En ik paste zelfs gewoon in de standaard petrie maat!

Ga eerst eens langs de ruitersportzaak (Ik ben bij het Ruiterhuis in Waldeck, Den Haag geweest) en laat je adviseren. Ik dacht ook dat ik nooit in een standaard maat zou passen maar dat viel dus mee!

Ik heb echter wel smalle knieen, dus ik heb de bovenkant iets laten innemen, deels maatwerk dus. Ze sluiten nu aan de bovenkant ook redelijk goed aan terwijl ik geen rits heb. Ze zitten heerlijk, en ik was voor de Petrie Standaard (Dus zonder coating, daar zie ik alleen maar problemen mee om mij heen) een kleine 350 kwijt, inclusief maatwerk.

Gewoon eerst eens laten opmeten dus, wie weet kan je wel gewoon standaard!

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:02

Hoogte 40
Dat kan toch niet?
Ik dacht dat 45 het laagste was?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:17

Sophiee schreef:
Ja hoe zit het eigenlijk met die maten?
Is 50 hoogte standaard of hoog?
En 37 om je kuit is dat breed of smal? Want ik zoek al heel lang zo'n maattabel maar op rijlaarzen.nl staat 'ie niet en divoza.nl ook niet

op rijlaarzen.nl staat gewoon een maattabel hoor

TCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 17:03

belinnie schreef:
Als jij jezelf dikke kuiten vind hebben,dan zijn die van mij olifantenpoten Ik zit rond de 43 cm namelijk.IWat voor soort laarzen zoek je precies?

Maar wat is jou voetmaat? ook 38? en wat is jou lengte, ik ben nml maar 1,59. Dus mijn onderbenen zijn ook niet hoog, dat probleem komt er dan ook nog eens bij, het maakt mij niet uit wat voor laarzen het zijn, als ze maar goed zitten en niet te duur zijn. Ik ga echt geen 350 euro betalen voor rijlaarzen, dat is mij iets te veel van het goede.

RedFlame schreef:

Ik heb die wel eens gepast en dan is de xl wel goed, maar zit hij harstikke lomp en niet goed om mijn been heen (onderkant is dus heel erg breed)

Mettetje schreef:
Ik heb een paar prachtige laarzen van Petrie voor je te koop. Ze zijn me nu te groot, maar vroeger had ik hetzelfde probleem als jij. Hollandse kuiten met muizenvoetjes. Wat een combi, erg moeilijk.

Laat maar eens zien dan

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:50

Dat klopt wel TCS.Ik ben 1.70 lang,dus dat was ik vergeten te vertellen.Ik heb schoenmaat 38/39,en dus kuitmaat rond de 43 cm.
Ik heb nog een paar nieuwe rubberen rijlaarzen te koop,mocht je die willen proberen.Ze zijn allicht goedkoper dan leren laarzen.Ik heb ze gekocht bij Divoza,maar voor mijn beenlengte vind ik ze toch ietsje te kort.Maar misschien zijn ze voor jou juist weer wel goed.Ik hoor wel of het je wat lijkt