schuilstal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

great_gonzo

schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:06

wie van jullie heeft een schuilstal voor jullie paard? gaan de paarden er ook daad werkelijk in staan? en hoe groot is jullie schuilstal?

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:10

Elk paard heeft een schuilstal nodig op zijn/haar weide. Ze staan er in als het vochtig en winderig weer is. Het feit dat sommige paarden klaarblijkelijk niet veel in hun schuilstal staan mag geen reden zijn te overwegen om geen schuilstal te voorzien. Desnoods een stal met 3 wanden.
Je moet toch wel rekenen op 10 a 12 m2 per paard.

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:16

Mijn paard (ijslander) staat 24/7 op het land en heeft 2 schuttinkjes zo in een 3 hoekje zeg maar tegen elkaar staan. Hij staat er niet vaak. Af en toe om even lekker uit de wind te staan ofzow, maar meestal loopt ie te eten of spelen in het land... (zit ook geen dak op)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:19

De meeste paarden zullen er niet in gaan, maar ze moeten het wel hebben als ze dag en nacht buiten staan. Voor het geval dat het een keer echt slecht weer is, dan kunnen ze er tenminste in.
Het is ook handig om het hooi in te leggen als je dat geeft, dan wordt het niet nat.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:25

Mijn paard en ezels hebben een schuilstal en daar krijgen ze ook hun eten en water. Onze ezels gaan er vaak in bij felle wind. Mijn paard gaat eerder onder een boom staan/liggen.
Het is inderdaad handiger om het eten in die stal te geven zodat het niet vies wordt. Het is ook handig als je bijvoorbeeld hooi gaat geven, dan moet je niet eerst een deur opendoen als je ondertussen je handen vol hooi hebt

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:51

Bij ons op stal hebben we een schuilstal en een overkapping voor 7 paarden. Ze staan er niet echt vaak in, maar zo hebben ze tenminste wel de mogelijkheid om droog te staan. hooi voeren we daar ook

Vickelientje

Re: schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:18

Ik heb een stalletje van 2x 3 voor m'n 2 shetty's. Gemaakt van damwandprofielplaat
Mijn pony's staan 24/7 buiten, maar staan vrijwel nooit in het stalletje Ze liggen het liefst in de sneeuw en in de modder en vooral, hoe harder het regent hoe lekkerder Rare beestjes
Ze zijn ook niet echt schoon te houden

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:51

Ja, die heeft die wel, alleen maakt die hem vaak kapot.