Lik it verslinders?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Lik it verslinders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 14:39

Gisteren heb ik bij horse plaza voor wobbe een lik it gekocht.
Een soort van kerstcadeautje omdat hij het zo lekker vind.
Ik wilde de appelsmaak nemen voor hem, want die vond hij vorige keer ook best lekker.
Maar die hadden ze niet meer, dus toen maar de kersensmaak meegenomen.

Vorige keer was de appel lik it in 1 dag en nacht weg.
Wij dachten dus dat de stalhonden hem gejat hadden.
Arme honden, we hebben ze vals beschuldigd.
Wat denk je? ik leg de lik it in de voerbak van wobbe (met een touwtje eraan zodat de honden hem niet mee konden nemen.
Haal ik wobbe (en Ivy&rambo) uit de wei, zet ze in de stal en kijk of hij hem vind.

Nou hij had hem zo gevonden en hij likt er niet aan, nee! hij schraapt er gewoon elke keer met zijn tanden over.
Zo lekker vind hij hem dus, waarschijnlijk heeft hij dus de appel lik it ook helemaal opgegeten in 1 dag en nacht.

Ik heb hem dus maar weer uit de voerbak gehaald, want ik vind hem een beetje te duur om in zo'n korte tijd letterlijk op te KAUWEN.
Dus nu krijgt hij hem alleen als wij er zijn.

Zijn er hier meerdere paarden op bokt die zo gek zijn op lik its dat ze hem echt kapot kauwen?
Wat doen jullie hiertegen?

Poulain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:44

Die van mij vindt het helemaal niet lekker. Hij sabbelt liever aan zijn zoutblok!!!

Maar volgens mij kun je hier weinig tegen doen, dus alleen geven als je erbij bent, is een idee. Jammer hé, dat je paarden niet duidelijk kunt maken dat ze er lang mee moeten doen, zodat ze er dan langer plezier van hebben. Haha!!

succes ermee.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:00

Mijne heeft een lick it en een zoutblok in zijn voerbak liggen, het zoutblok doet hij nu al een jaar mee. En de lick it is binnen 3 dagen op.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:02

Bij mij hetzelfde als sjel!

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:17

Misschien doe je er goed aan om de lik it houder aan te schaffen. Volgens mij kunnen ze er dan niet meer aan bijten door de plastiek houder en doordat het hangt te bengelen. (niet tegen muur hangen maar midden in de stal)

Eilandje

Re: Lik it verslinders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:19

Volgens mij doen bijna alle paarden dat.

Mijn paard doet nog geen dag met zo’n steen, en die hangt dan in zo’n lickit-houder waardoor ze er zogezegd langer mee zouden moeten doen.

Ach het is toch suikertroep, mijn paard krijgt het al lang niet meer.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:19

Mijn paard heeft gisteren een likt gekregen en mijn bijrijdpony Vicky een halve (hij hing eerst buiten de stal en was al voor de helft opgegeten tijdens het poetsen ), beide in de houder vanochtend allebei weg.

Moest gisteren wel hard lachen om Velvet, ze is namelijk echt verslaafd aan likits (en omdat ze zo hard gaan krijgt ze er 1 hooguit 2 per maand). Gisteren had ik een Himalayazoutblok gekocht voor in de stal en madam dacht dat het een likit was. Stond ongeduldig te wachten tot ik het ding opgehangen had om er vervolgens gelijk haar tanden in de zetten. Wat keek die beteuterd zeg, toen ze een hap zout naar binnen schraapte in plaats van een hap suiker . Heb haar daarna maar gelijk blij gemaakt met een echte kersenlikit.

Isa kijkt er niet naar om, haar likithouder hangt nu dus bij Vicky op stal.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:24

Mijn paard komt er niet aan... die vind het gewoon niet lekker.
Als ik er eentje bij mn pony in de stal hang en ik kom 2 uur later terug om bijvoorbeeld te voeren issie al op.
Bij mij krijgt ie er ongeveer 1 in de 3 weken ofzo.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:41

kris_ schreef:
Misschien doe je er goed aan om de lik it houder aan te schaffen. Volgens mij kunnen ze er dan niet meer aan bijten door de plastiek houder en doordat het hangt te bengelen. (niet tegen muur hangen maar midden in de stal)

We hebben zo'n houder, maar hij kan niet middenin de stal hangen.
Al zou dat kunnen, dan deed ik het niet dat is namelijk een beetje banketstaaf voor de andere 3 stalgenoten..
En ik denk eigenlijk ook dat wobbe er ook wel in slaagd om erin te bijten ookal hangt hij in de houder.
Ik zal hem wel weer proberen aan de zijkant van de stal te hangen, moet alleen even vragen aan mijn moeder of ze dat erg vind.
Haar fjord gaat namelijk tegen het touw aan staan schuren en die houd dan geen staart meer over.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:51

Mijne vind het ookal zo lekker
Je paard vind het gewoon lekker of niet.
Er is niks tussen in
Die van mij krijg er 1 per maand ofzo.

Maar ik had laatst de tip gekregen om hem heel hoog te hangen zodat ze er net aankonden, want dan konden ze er niet in bijten

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:55

Had er 1tje voor Coen, nou die moest hem niet.. haha ik zelf had hem allang opge(vr)(g)eten

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:57

Mijn paard Razinda eet lik-its ook in 1 nacht op, ze kauwt ze gewoon op, zelfs als ze gewoon aan een touw hangen. Vroeger had je nog die met drop en dan zat ze helemaal onder de drop, alles kleeft, de boxwanden waren zwart, de deken, haar hele hoofd...

Ze zijn trouwens echt lekker, heb er zelf ook wel eens aan gelikt!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:57

Ik weet niet hoevaak ik er wobbe 1 ga geven, maar niet 1 per maand in ieder geval.
1 keer per 2 maanden ofzo.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:59

Ik denk dat ik mijn lik-it monster ook een keer per maand een nieuwe ga geven, anders wordt het wel erg duur!

adnil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:08

IvysToeter schreef:
kris_ schreef:

We hebben zo'n houder, maar hij kan niet middenin de stal hangen.
Al zou dat kunnen, dan deed ik het niet dat is namelijk een beetje banketstaaf voor de andere 3 stalgenoten..
En ik denk eigenlijk ook dat wobbe er ook wel in slaagd om erin te bijten ookal hangt hij in de houder.
Ik zal hem wel weer proberen aan de zijkant van de stal te hangen, moet alleen even vragen aan mijn moeder of ze dat erg vind.
Haar fjord gaat namelijk tegen het touw aan staan schuren en die houd dan geen staart meer over.

Dit houdt ze zelfs niet tegen! Het paard van mijn schoonzusje heeft de lick-it in de houder even goed in 2 dagen op!

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:09

Mijne heeft hem binnen een uur op
Ik heb nu een Himalaya steen en ik heb hem nu al anderhalve maand en hij hangt nog

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:12

Maar ik denk niet dat wobbe die himalaya steen lekker vind..

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:22

hymalaia zijn zoutblokken, maar die hebben ze ook nodig.

Jack likt hem in 3 weken op, Als hij schraapt weet hij dat ik hem weg haal. Die dingen zijn bij hyporama trouwenbs maar 2,55 hier waren ze 6 euro dus zo duur vond ik ze niet

Mirthe_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:25

Mijn pony is verslaafd. Mijn vader en ik moesten gister nog hard erom lachen. Ze probeerde het ding in een keer in haar mond te stoppen ofzo het zag er errug dom uit . La Vie heeft er nu ook een en die moet nog even snappen hoe het werkt. Saturday heeft er een in 2 of 3 dagen op..

Mirthe_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:27

Hebben ze zo'n hymalaja zoutblok nodig?

Susanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:29

Uk verslind ze idd ook, en ook niet likken, nee, kauwen en schrapen met zijn tanden, heerlijk vind hij die dingen. Vooral de Appelsmaak.

Tub moet er niks van hebben, ze ruikt eraan, en dan loopt ze weg, bah

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:29

me vz-pony heeft een lick-it ook zo op. we noemen hem nu maar een hap-it. met een gewone liksteen doet ze veel langer en metde hymelaya liksteen ook.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:56

horsewisper schreef:
hymalaia zijn zoutblokken, maar die hebben ze ook nodig.

Jack likt hem in 3 weken op, Als hij schraapt weet hij dat ik hem weg haal. Die dingen zijn bij hyporama trouwenbs maar 2,55 hier waren ze 6 euro dus zo duur vond ik ze niet

Ze hebben al zo'n 10kg zoutsteen in hun stal dus een himalaya hebben ze dan niet meer nodig.

En die halve lik its zijn bij hyporama/horse plaza inderdaad maar 2,55 maar ik heb een hele gekocht voor wobbe en die zijn 5,50euro.
Maar ik vind voor een halve 2,55 ook nog best prijzig.

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:15

Dit is heel normaal, heel veel paarden hebben een Lik-it binnen het uur op. Omdat ze er indderdaad gewoon op bijten.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:16

Poulain schreef:
Die van mij vindt het helemaal niet lekker. Hij sabbelt liever aan zijn zoutblok!!!

Haha.. die van mij ook