verzekering???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 09:16

is het verstandig om een verzekering te nemen? en dan wil ik alleen een ziektekostenverzekering omdat dat hoge kosten zijn als mn paard ziek is. ik heb trouwens voor een fjord gekozen omdat dat sterke beestjes zijn en heb je bij die dieren eigenlijk wel dan een verzekering nodig? ik reken hem tot ongeveer 2000 euro en dan is de premie 6% en moet je hem dan per see laten keuren? en dan door een speciale dierenarts of kan het ook door je eigen dierenarts? en weet iemand hoe duur de jaarlijkse prik is en is dat dan voor alle ziektes? verder dacht ik dat 4x per jaar ontwormen voldoende is. mn paard heeft geen hoefijzers dus hoeft alleen bekapt te worden maar als je regelmatig buiten rijd, heb je dan een hoefsmid minder nodig? (ik dacht 4-6 keer per jaar) sommige laten de hoefsmid alleen komen als het nodig is
hopelijk heeft iemand het antwoord op mn vragen, alvast bedankt voor het lezen!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:25

In andere topics meld je dat alles gratis is, je werkt voor de DA, stalling is gratis etc. Je vraagt wel erg veel over een eventueel aan te schaffen pony. Het is nu kerstvaknatie, ga naar de Biep en grijp een paar boeken over de verzorging van paarden. Volgens mij hoef je dan een heleboel vragen niet meer te stellen.

Je kan ook eens bij FAQ kijken, daar staan al een heleboel vragen voor jou beantwoord.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:45

als je tegen ziektekosten wilt verzekeren moet je paard in ieder geval klinisch gekeurd zijn. Bij interpolis kan dat dan; anderen willen ook foto's maar dat schiet niet op in jouw geval. Over ontwormen kan je goede schema''s vinden op internet (bijv. DAP bodegraven)
Prijzen van prikken varieren per dierenarts en scheelt ook of je erheen gaat of dat hij moet komen (visite en voorrijkosten enz)

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 13:25

ja ik weet de stalling is ook gratis en ik werk ook idd voor de DA maar de vraag was ook over de keuring en ik weet ni of diegene hem dan ok kan keuren maar iig bedankt

ShirleyA

Re: verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:24

Rare vragen voor iemand die voor n da werkt!