dunne staart, hoe dikker krijgen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shronaingmar

dunne staart, hoe dikker krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 19:13

hoi, ik heb een vraagje
ik heb een pony die een dunnere staart heeft, eigenlijk niet echt mooi, dan zie je alle andere paarden met zo'n mooie dikke staart.
maar wordt deze staart nog dikker?
en hoe zou ik dat kunnen doen en dat ie niet nog dunner wordt, een vlecht erin??, ik weet het niet,
wie kan me helpen?

groetjes sharona

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:15

Een dikke staart krijg je door er niet te veel mee liggen friemelen.
Laat de staart gewoon zijn waarde. Niet te veel wassen,niet te veel doorheen borstelen/kammen. En gewoon de staart op lengte houden(dus niet te lang en niet te kort!)
En een dikke staart ontstaat echt niet in een aantal maanden,nee daar gaan jaren overheen. Dus een beetje geduld.

PDI

Re: dunne staart, hoe dikker krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:15

hey hey,

ik borstel de staart van mijn paard nooit, ik spuit hem elke week flink in
met antiklit en laat dat goed intrekken. Daarna pluis ik hem heel voor
zichtig uit. Verder doe ik de rest van de week niks meer met haar staart.
Het is namelijk mijn ervaring dat borstelen alleen maar onnodige
haren uit de staart trekken waar deze nog dunner van word...
haar laatste veulen had behoorlijk wat schade aangericht maar dat
is nu al een stuk minder.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:18

Precies!
Net zo wat ik zei: Nooit te veel doorheen kammen of borstelen. Je trekt namelijk zo de staartharen eruit.
En daarbij is het,af en toe, uitpluizen met je vingers beter voor de staart!( Wel van te voren even een beetje antiklit erin spuiten )

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 19:19

bedankt,, ik borstel me staart eigenlijk nooit en ik was hem ook nooit. maar bedankt voor je reactie.

Kadanzlover: ook bedankt voor je bericht, daar heb ik ook wel wat aan, maar mijn staart werdt ook echt steeds dunner, want ze liep ook elk jaar een tijdje in een weiland waar prikkeldraad zat, en daar heb ik ook wel plukken staart gevonden, daardoor werd mijn staart ook dunner, ik doe verder eigenlijk niks met de staart. ik spuit er ook wel eens anti klit in, maar ook echt niet vaak, ik heb de staart idd ook wel eens uitkeplozen, verder doe ik er ook niks mee

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:24

Ik denk ook dat niet ieder paard een dikke staart kan krijgen . Mijn merrie zal nooit een dikke staart krijgen, zoals ik die graag zie. Dat weet ik zeker. Nu is die dit jaar nogal uitgedund door een staartvretend veulen, maar andere jaren is die ook nooit dik geweest en ik doe er helemaal niks mee. Alleen regelmatig bijknippen.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:25

toen ik mijn paard kocht had ze ook een ontzettend dun staartje en heel kort nog (oke ze is dan ook nog maar 2,5 ) maar sinds ik haar heb ik hij al een stuk dikker geworden en langer..

Ik heb gewoon veel antiklit ingespoten dan uitborstelen voorzichtig of uitpluizen wat je wil. weer wat antiklit erin en dan week laten voor wat het is en dan volgende week weer antiklit erin uitborstelen/pluizen en antiklit erin..
zo is hij al behoorlijk dik geworden

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 19:28

tinne: mijn paard zal heus wel eens een dikke staart krijgen, dat had haar vader en moeder ook. of zal het daar niet aan liggen, in het begin toen mijn pony beleerd werd had ze best wel een begin van een dikke staart, maar toen ging ze steeds ff in een wei met prikkeldraad en dat heeft ook veel staart gekost. zo heel super dun is de staart ook niet, maar het is gewoon ook niet echt mooi zon dun ding, iedereen wil wel een dikkere staart. of niet?]
maarja ook bedankt voor je bericht

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:31

Niet kammen en flink stuk afknippen en dan laten groeien en lekker kort houden die staart, heb ik ook gedaan en die staart van mijn pony is gewoon zoveel dikker nu. Dus gewoon nooit aanzitten, maanden niet, behalve als je op wedstrijd gaat ofzo, maar verderr niet.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:32

Ik doe óók hetzelfde.
Een keer per week antiklit en de rest van de week alleen de strootjes eruit halen. Mocht hij ooit eens heel vies zijn, dan was ik hem heel voorzichtig met paardenshampoo ( hierna ook weer antiklit, equistar of equishine ).
Co had ook nog eens dunne manen. Deze heb ik al best wat dikker gekregen. Zeker niet trekken, maar steeds op tijd knippen als ze een beetje langer worden. Dit helpt heel veel.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:32

ik krijg als ik er maanden niks aan do allemaal van die dreadlocks en dan juist komt er heel veel haar uit.. als ik het elke week uitkam dan komt er haast geen haar uit..

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:33

daarom moet je er een keer in de week antiklit in doen. Als ik dit niet doe heeft co ook dreads

_Romana_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:34

magic_lover schreef:
ik krijg als ik er maanden niks aan do allemaal van die dreadlocks en dan juist komt er heel veel haar uit.. als ik het elke week uitkam dan komt er haast geen haar uit..

die paar haren is echt niet erg, maar als je gaat uitkammen echt heel veel equistar erin doen even in laten trekken en dan uitpluizen, kost wel wat tijd maar dan 'beschadig' je de staart het minst.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:34

ja idd

maar als je dat zou doen en dan ga je het weer uit elkaar halen.. dan trek je juis veel haar eruit toch? teminste bij mij wel zo

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:41

Iza heeft ook een onwijs dikke staart. Ik doe vaak en veel anti-klit spray erin en blijf er verder vooral af. Af en toe uitpluizen zónder borstel. Dus haartje voor haartje zo´n beetje. Veel werk, maar dan blijven de haren gespaard. Maar is idd een kwestie van jaren voor je een dunne staart dikker krijgt, áls dat al lukt. De ene mens heeft ook dik haar en de ander dun, zo is het bij paarden ook!
Laatst bijgewerkt door Babs op 26-12-05 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:43

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 19:45

allemaal hardstikke bedankt

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 19:53

heb net ff op die site gekenen --> www.de-paardenkapper.com
ook foto's gezien, maar wat een verschil is het zeg, en je ziet eigenlijk niet eens dat het er gewoon aan is gemaakt. het lijkt net echt

snoopy_love

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:01

gewoon niet teveel aan doen zoals al gezegt is.
niet elk paard heeft de aanleg voor een dikke staart

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:27

Niets doen.
Als hij er vies is, even lekker wassen met groene zeep. Daarna heel voorzichtig uitpluizen.

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:37

ik doe helemaal niks met mijn pony's staart. ik ga denk ik maar doen hoe iedereen het zegt, elke week anti-klit erin en heel voorzichtig uitpluizen. lijkt mij ook t beste.
sjonnie: haha, dan kan ik mijn staart bijna elke dag wel wassen, de staart van mijn pony is wit. dus die wordt wel snel vies.
maar allemaal bedankt