Gasveer op de trailerklep, hoe sterk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Gasveer op de trailerklep, hoe sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 13:01

Ik wil graag een gasveer op de klep van de trailer omdat deze echt niet te tillen is. De trailer is een Weijer uit '78.
Ik heb wel iemand die de veer voor me kan monteren (erg handige klusjesman) maar wil nu het liefst ergens niet te duur zo'n veer regelen. Maar die bestaan dus in verschillende 'newtons'.
Is er toevallig iemand op bokt die enig idee heeft hoe sterk zo'n ding dan moet zijn (of 2)? of misschien een dealer die betaalbaar is?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:49

Echt ik heb geen flauw idee, mijn trailer was er al van voorzien bij aankoop. Kun je misschien informatie inwinnen bij een bedrijf die die veren (of trailers) verkoopt? Ik denk dat zij alle adviezen zo bij de hand hebben. Succes

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 13:52

Heb er al een paar gevraagd, maar ze zijn niet echt spraakzaam, heel fijn...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:05

Op mijn Heja 2 paards zitten twee 1500 Newton gasveren. Te zware gasveren zorgen ervoor dat je klep niet meer naar beneden blijft/op de grond blijft liggen. Het hangt dus ook van het gewicht van je klep af hoe zwaar je gasveren moeten zijn.

Overigens zet Heja ze er zo voor je onder. Ik meen dat ik er incl montage een paar jaar terug 90 euro voor betaald heb. De oorspronkelijk waren lek nl en deden het niet meer.