Ik heb sinds juni een Welsh A pony, die gewoon 24 uur per dag in de wei stond als maatje voor een pension paard. ik wilde haar gaan gebruiken voor de lessen zodra ze zou zijn ingereden.
Nu bleek dat ze zomerexceem had/ ontwikkelde, wat al helemaal in deze omgeving ( bosrijk, water in de buurt) niet echt een pretje was voor haar.
sinds 2 weken is het pension paard onverwachts wegens gezondheids problemen verplaatst voor de winter, dus had ik een eenzame pony staan.
dit is opgelost door haar op stal te zetten bij mijn 2 andere paarden, maar vanaf oktober komt in deze stal mijn 4de ( volgen jullie het nog
) paard weer terug.en omdat het pensionpaard alleen in de zomer hier staat, zit ik dan met plaats gebrek.
nu zit ik dus met een dilemma, rond maart verkopen, net voor het exceem seizoen en zorgen dat ze rond de kust staat? ( want haar exceem is nog in zeer beginnend stadium) vooral nu ze er verder nog "normaal"uitziet, zonder afgeragde manen en staart.
of toch houden en flinke maatregelen nemen?
want eigenlijk wil ik haar niet kwijt, en wil ik haar gewoon lekker in de lessen laten lopen.
maar ja.. in de winter zit ik dan met het plaatsgebrek probleem.
en stel ik moet haar alsnog verkopen rond oktober heb ik:
1: slechte verkoop periode
2: waarschijnlijk een pony met veel meer exceem en afgeragde manen en staart
er kan ook geen extra paard bijkomen in de wei, want dan hebben we er gewoonweg teveel staan en teveel mensen op het erf, waar we niet zo van houden.
als ik realistisch ben zeg ik, verkopen, weg met al die narigheid die gaat komen. maar ja..gevoelsmatig wil ik haar houden
wat zouden jullie doen?

)