plekken op shetlander

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

plekken op shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 11:33

Op de neus, boven zijn oog en tussen de billen van mijn shetlander zijn er nu allemaal rare schuurplekken. Ale ik denk toch dat het dat is. Van wat zou dat zijn? toen we hem pas kochten had hij dat nog niet. Nu het winter is wordt het alleen erger
Iemand een idee?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:31

Ik zou even goed na laten kijken of het geen vorm van van luizen/schurft is. Als dat niet het geval is komt eht warschijnlijk gewoon van de vacht. Ze hebben vaak een giga dikke vaht en dat wil nog wel eens jeuken.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:41

Hoe ziet het er precies uit? Zitten er stukjes in? Doet het pijn als je erop drukt? Die van mij had dat namelijk en ze had dus een onderhuidse ontsteking. Ik zou dus voor de zekerheid even een DA laten komen. Het kan ook gewoon jeukt zijn, maar dan weet je het zeker

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:07

laat je Shet maar na kijken door de DA .

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:09

Trouwens mijn shet had luizen
volgens de DA moest hij ontwormt worden daar gingen de luizen van dood
ik zie nu geen luizen .
en hij schuurt al minder
de DA zij dat het door zijn dikke vacht kwam ..

nathe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 17:43

ik heb hem vorig weekend pas ontwormd :s

OemmiejO

Re: plekken op shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:12

heeft ie geen luizen?

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:37

nathe schreef:
ik heb hem vorig weekend pas ontwormd :s

Tegen luizen moet het wel een wormmiddel zijn met de werkzame stof ivermectine En het is verstandig die behandeling met een aantal weken te herhalen, omdat tegen die tijd wrs weer nieuwe luisjes aan het werk zijn
Ik zou trouwens sowieso als ik jou was wel even de darts ernaar laten kijken. Hier blijft het een beetje giswerk een wrs kan je darts het je zo vertellen en meteen het juiste middel/ behandeling voorschrijven. En misschien is het wel heel iets anders als wij hier allemaal denken...
Het komt vaker voor, schimmel of luizen bij shets, omdat ze zo'n lekkere warme, broeierige vacht hebben
1 van de mijne heeft ook luizen gehad. Die heb ik toen 1x ontwormd met ivermectine en voor de zekerheid ook 1x helemaal gewassen met een Defendog- oplossing. Dat middel is voor honden, maar kan ook op paarden gebruikt worden (was op advies van mijn darts). Hoef je niet uit te spoelen, dus valt op zich wel mee. Is het nu misschien wel een beetje koud voor. Maar nogmaals, laat gewoon de da ff kijken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:43

Ik vind je verhaal niet erg duidelijk. Zou je de plekken wat beter kunnen beschrijven en er het liefst een foto van maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 09:11

niet teveel zorgen maken. bijna alle shetlander skrijgen dit wel. komt gewoon doordat ze eigelijk een te dikke vacht hebben voor in nederland. het jeukt dus en ze schuren het iets kapot. maar je kunt er niet echt veel aan doen. als het bij die van mi jte erg word smeer ik er wel van dat msm cream op. dat wil nog wel eens helpen.

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 09:24

Ja, heel veel shetlanders hebben het. Je kan het denk ik moeilijk voorkomen!