Wintec Cair Pro DR

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Wintec Cair Pro DR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 10:51

Hallo,

Ik ben bijna jarig (nouja nog twee maanden) en dan zit ik te overwegen om van mijn varjaardagsgeld een dressuur zadel te kopen. Ik wil graag eentje van kuntstof, ben het poetsen zat!
Nou kwam ik dus de Wintec Cair Pro DR. tegen leek me een hele mooie.
Dit staat erover op de dioza site http://www.divoza.com :

Wintec Cair Pro DR (art.no.: 00212)

*dressuur
*kunststof
*overtrokken met Equi suede voor een vaste zit
*ontwikkeld ism Isabell Werth
*cair systeem (luchtkussens)
*geheel compleet incl. beugels, riemen en singel

€ 698.99

*Een luxe kunststof zadel dat is ontworpen in samenwerking met Isabell Werth. Geheel overtrokken met zogenaamd Equisuède voor een zeer vaste zit. Dit dressuurzadel is voorzien van het Cair-systeem.

Afbeelding

Wie heeft dit zadel nog meer, ervaringen? het zou op een haflinger komen, misschien nog iemand die het op een haf heeft liggen? zit er nou eigenlijk ook een verwisselbare boom in?

groetjes marcella

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:18

Ja er zit een verwisselbare boom in. Het is een super zadel, ik ga m ook kopen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een kunststof zadel de helft van een leren zadel meegaat ( zo'n 12.5 jaar dus). Je zal wel wat sneller stukjes zien waarop die wat minder net wordt, maar het is een goed zadel! Ik denk alleen dat de Wintec 500 dr. wat langer netjes blijft. Ik raad je ook aan om het zadel door Divoza aan te laten passen, weet je precies welke boom goed is voor je haf!

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:25

Thorowgood is van wat betere kwaliteit is mijn ervaring die blijven veel langer mooi. en ze kosten ook ongeveer evenveel. Thorowgood heeft ook speciaal voor haflingers een dressuurzadel, Divoza heeft die ook.
Het thorowgood dressuurzadel voor haflingers kost kaal 498 euro en met thorowgood beugels, riemen, en singel kost het 548 euro.
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 26-12-05 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:26

Ik heb niet deze, maar een andere Wintec dressuur op mijn Haf liggen met een brede boom. En dat past goed. Ik neem aan dat de pasvorm van dit zadel en mijn zadel wel ongeveer gelijk zijn.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 11:41

@montauera: Oke, ja omdat het niet erbij stond dacht het wel maar nu weet ik het zeker. Ik vindt 12,5 jaar nog lang hoor!! (mijn leren vzh zadel is nu 7 jaar oud en ziet er eigenlijk niet erg mooi er meer uit, die gaat echt geen 18 jar meer mee! haha). Ik hou daar wel rekening mee maarja leer wordt ook lelijk op plaatsen waar leer over leer gaat dusja. Ik kan hem wel laten aanmeten maar dat kost dan gelijk weer € 50,-- (dacht ik). Heb jij het ook laten doen? Zou er graag wat meer over weten over die passervice . En de wintec 500 vindt ik te glad, heb iemand erop zien rijden en die gleed alle kanten op.

@thokkadisje: Thorowgood, ja heb ik ook gezien zeer mooie zadels, maar lijken mij ook erg glad. En die hebben naar mijn weten geen verwisselbare boom?? Dit is wel makkelijk, mijn haf is namelijk in de zomer beduidelijk breder dan in de winter. En ik rij nog een haflinger en die heeft ook een smallere boom nodig. Daardoor is het handig dat ik de boom kan verwisselen.

@loesjuh: dat denk ik ook wel. Welke boom heb jij? misschien een foto van hoe het zadel op je pony ligt?

_Dunja_

Re: Wintec Cair Pro DR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:05

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:07

danku

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:36

Thokkadisje schreef:
Thorowgood is van wat betere kwaliteit is mijn ervaring die blijven veel langer mooi. en ze kosten ook ongeveer evenveel. Thorowgood heeft ook speciaal voor haflingers een dressuurzadel, Divoza heeft die ook.
Het thorowgood dressuurzadel voor haflingers kost kaal 498 euro en met thorowgood beugels, riemen, en singel kost het 548 euro.

Een meisje bij ons op de manege heeft net 3 maanden een Thorowgood zadel en daar zie je nu al slijtplekken op! En ze gaat er netjes mee om (moet zelfs van dr moeder)!!

Ik krijg zelf een wintec 500, ook gewoon door die verwisselbare boom

Ik wou dat zadel zelf eerst ook kopen maar het prijsje is mn ouders te hoog

P.s. jij moet wel veel verjaardagsgeld krijgen wil je dat er van kopen

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:45

Thokkadisje schreef:

dit dacht ik dus ook maar echter blijkt dit niet zo de boom van mijn zadel is waarschijnlijk ingezakt en drukt op de rugegraat van mijn paard dus voor mij zit er geen rijden meer in totdat ik een ander zadel heb.

maar laat je goed informeren ik wilde eerst ook een wintec maar dit blijkt ook niet het beste materiaal te zijn hoor

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:47

haha, tsjaa krijg best veel met mijn verjaardag
Dat krijg ik denk ik wel bij elkaar
Vondt jij de wintec 500 niet te glad??

@onley: Ja, ik ken iemand met hetzelfde zadel Zij is er super tevreden over en over de kwaliteit zit ik niet zo. Die is naar mijn inzicht voldoende.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:31

Ik heb de witte boom in mijn zadel zitten. Foto heb ik wel, maar nog niet op de pc.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:41

Ik heb vorige week een tweedehands wintec isabell werth gekocht, ook voor een haflinger. Er zit nu een witte boom in. De zadels die in de divozagids staan hebben allemaal een verwisselbare boom geloof ik.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:49

Ik heb een wintec pr0 2000 met een witte boom er in voor mijn haflinger en ben hier zeer tevreden over!

Mijn zadelmaker raadde mij de wintect pro aan, omdat dit zadel een betere kwaliteit en service kende dan de Thorrowgood!

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:05

Ik heb een iets ander dressuur zadel van Wintec
maar het bevalt me heel erg goed
ik heb hem nu ongveer een jaar en hij is nog super .

_channiej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:10

Ik heb dit zadel ook, maar niet op een haf liggen
Maar vind het zadel heel fijn met rijden

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:50

ik heb dit zadel zonder cair op mn haflinger gehad, erg fijn zadel, past perfect! je kan ook de kniewrongen verwisselen. en de boom natuurlijk. je zit lekker vast door het suede

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:17

sidneey schreef:
haha, tsjaa krijg best veel met mijn verjaardag
Dat krijg ik denk ik wel bij elkaar
Vondt jij de wintec 500 niet te glad??

@onley: Ja, ik ken iemand met hetzelfde zadel Zij is er super tevreden over en over de kwaliteit zit ik niet zo. Die is naar mijn inzicht voldoende.

eigenlijk nog niet geprobeert, krijg het zadel pas deze week
Maar ik moest en zou een wintec krijgen, maakt niet uit welke.
Enne 'k ben wel wat gewent want het zadel dat ik nu heb is ook glad hoor

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:58

Och, die 50 euro passervice, als je toch zoveel geld krijgt. Een zadel moet nou eenmaal passen, en t is toch veel makkelijker. Stel dat je een verkeerde boom koopt, lekker dan.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:18

tsja, das wel weer waar ja. Maar ik denk dat ik ook de witte moet hebben hoor (weet het eigenlijk wel zeker). Daar ga ik dan maar weer eens over nadenken.
Misschien dat ik niet die hele € 700,-- krijg, moet zelf ook wel wat bijelggen, ben ook al een half jaar aan het sparen en heb al aardig wat. Dus misschien dat die pas service nog geneens zo gek is, kan ik ook andere wintecs proberen, toch?

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:24

heb heeeel lang geleden ook een winteczadel gehad. Ik was er niet zo tevreden van, het kraakte langs alle kanten en het lag ook niet lekker op mijn paard, en ik zat er ook niet gemakkelijk in. Maar ik denk wel als je hem op het paard laat aanpassen dat ie wel lekker op je paardje zal liggen
Maar euhm...eerst zelf eens mee rijden vooraleer je hem koopt!

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:31

Ja, dat doe ik zeker! Straks zit het voor geen meter oid.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:35

ik heb n wintec pro dressuuur, ben er echt heel erg blij mee! rijdt super, makelijk in onderhoud, lekker licht en prijsgunstig. Meisje wat ik lesgeef heeft voor haar nieuwe paardje ook gelijk eentje gekocht nadat ze een paar keer op die van mij had gereden

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 10:24

heb je misschien een foto dat hij op je paardje ligt?

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 10:26

oja nog een vraagje
Kan je de beugelriemen ook onder het zadel blad dragen?
Dan lijkt de slijtage ook minder, of moet je dan je zadel aan laten passen als je die eronder wilt?

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:28

Kan je de beugelriemen ook onder het zadel blad dragen? Ja dat kan..