Pessoa teugel vraagje!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Pessoa teugel vraagje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 00:00

Hoi

Ik heb voor kerst een pessoa teugel gekregen
Nu ben ik hier thuis dit ding aan het knopen en hem al helemaal door,
Nu lees ik echter dat er een musketon met een katrol aan het bit vast moet,

Mijn vraag is dus,Moet dit perse?
Sommige mensen halen het katrolletje eraf,maar dan schuren die touwen door de bitringen en dan lijkt mij dat dat juist erg veel onrust veroorzaakt aan het bit,en dus ook aan de aanleuning,

Wie heeft er nog tips waar ik op kan letten?
Ik krijg al hulp,dus dat is in ieder geval fijn,
Vraag me af of jullie,bokkers nog meer hints weten!

Alvast bedankt,

sabineG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:48

die van mij zit anders.. de musketon haken gaan door de bitringen terug naar de longeersingel.. zo kun je hem dan op de verschillende ringen, dus hoogtes instellen...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 02:54

ik gebruik hem ook af en toe. de katrolletjes moeten aan het bit vast, als je de elastieken er door haalt blijven deze inwerken(ik heb het ook fout gedaan in het begin).

Daarnaast is het zeker van belang om hem goed af te stellen maar goed dit is bij alles zo. Zorg in ieder geval dat het bontje achter zijn kont strak (lees: niet TE strak) genoeg zit, anders werkt dit niet optimaal.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 08:57

sabineG schreef:
die van mij zit anders.. de musketon haken gaan door de bitringen terug naar de longeersingel.. zo kun je hem dan op de verschillende ringen, dus hoogtes instellen...

Dus jij laat het touw door het bit heen vieren en hebt de katrolletjes eraf gehaald?

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 08:59

loutjuh schreef:
ik gebruik hem ook af en toe. de katrolletjes moeten aan het bit vast, als je de elastieken er door haalt blijven deze inwerken(ik heb het ook fout gedaan in het begin).

Daarnaast is het zeker van belang om hem goed af te stellen maar goed dit is bij alles zo. Zorg in ieder geval dat het bontje achter zijn kont strak (lees: niet TE strak) genoeg zit, anders werkt dit niet optimaal.

Bedankt voor je tip!
Dus de katrolletjes horen echt aan het bit,zoals op het papaiertje staat,

Op de voorbeeld foto hangt het bontje ook vrij laag,
Heb hier eens op bokt een topic gelezen waarbij mensen hem veel hoger deden waardoor de inwerking beter was.
Ik ga eens lekker uitproberen!