Wie heeft er hier een GPS ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Wie heeft er hier een GPS ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:36

Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die tijdens het paardrijden gebruik maken van een GPS.

Een GPS helpt je bij het rijden van je (trainings)route en geeft je direct informatie over je snelheid, afgelegde afstand, gemiddelde snelheid, hoogte, etc.

Nu vroeg ik me af hoe deze bevallen, wat voor merk je hebt, waar je hem hebt aangeschaft en wat je er zoal verder mee kunt doen.

Ik vind ze nl nogal prijzig en aangezien ik er weinig verstand van heb, wil ik eerst graag advies ed inwinnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:44

bij de NVVR zijn er verschillende mensen die met een GPS rijden. Misschien dat je via dat netwerk aan je info kunt komen?

foetsie

Re: Wie heeft er hier een GPS ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:47

Oja, das de Vereniging Voor Vrijetijds Ruiters.
Zal daar eens een kijkje nemen.
Bedankt voor de tip!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:04

Ik heb ook weleens zo'n ding mee. Al die dingen die jij opnoemt doe ik er niet mee. Ik gebruik hem alleen om de trailer terug te vinden

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:29

Niet voor het paardrijden, wel op de boot. Altijd van Garmin.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:15

Moet je anders eens een balletje opgooien in het Endurancetopic in de HK? Staat me bij dat er daar wel een aantal ook met GPS rijden...

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:49

Ik heb een Navman die ik weleens gebruik tijdens de trainingen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:54

mijn vriend gaat een hartslagmeter met gps kopen.. hangt wel een duur prijskaartje aan...

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:26

heb alleen een gps in de auto

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:08

Ik heb een GPS, Garmin Etrek. Een al wat ouder model en ik geloof dat we deze ondertussen al een jaar of 6 hebben.

Wij gebruiken hem voornamelijk op vakanties (auto en hotel terug vinden ).

Te paard heb ik hem ook gebruikt bij Endurance(trainings)ritten. Erg handig. Te paard zijn vooral de gemiddelde snelheid en de afgelegde afstand er makkelijk .
En natuurlijk als je een flink stuk draaft af en toe controleren of je tempo wel gelijkmatig is en niet stiekum omhoog kruipt .

Meten van de maximumsnelheid is ook erg leuk

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:58

Ik heb een Garmin Euro gehad, puur voor het meten van snelheid en afstand. Superleuk maar duur speledingetje en heb hem inmiddels verkocht omdat ik hem bijna niet meer gebruikte.

Scum

Re: Wie heeft er hier een GPS ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:03

Ik heb de Geko200. Die gebruiken we bij het lopen van de cross, om te checken of de organisatie er niet teveel langs gemeten heeft . Daarna kan je je de route ook nakijken en je kunt je gemiddelde snelheid zien.