springen met boomloos zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

springen met boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 17:24

nou vraag ik me toch af..
kun je nou springen met een boomloos zadel?

xxx
prettige kerstdagen!

marsss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:31

1x geprobeerd maar was niet zo goed bevallen
Het kan wel maar is niet bevoordelijk voor je zit, een sprongetje tot 60 cm kan je er zeker wel mee maken

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:32

Lijkt me 3 x niks..

_Christine

Re: springen met boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:39

Ik ken wel iemand die het doet, maar het lijkt me niet erg comfortabel

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:45

1 x gedaan :
spring nog liever zonder zadel..

maar ik ben zowieso niet zo kapot van die boomloze zadels.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:08

Ik spring er zo af en toe mee, ik heb nergens last van.
Vriendin van mij die normaal op een vzh zadel rijd had wel last van het voorboogje bij het springen.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:12

leuk ik heb vanmorgen met m'n barefoot gesprongen en ik heb er eerlijk gezegd echt helemaal geen problemen mee! Was ook geen hoog sprongetje hoor aangezien m'n paard nog niet zo sterk genoeg is om zo hoog te kunnen springen (50 cm ofzo)
Ik vind een barefoot echt geweldig... M'n zit en houding is aanzienlijk verbeterd (vooral met lichtrijden) en met springen leer je ook heel goed mee te gaan. Ga je niet goed mee, dan wordt je inderdaad meteen afgestraft omdat dat niet lekker zit.
hier een foto (ik spring bijna nooit, en ja, m'n grootste probleem zit em in het losgooien van de teugels... maar daar wordt aan gewerkt )

Afbeelding

In het begin was die barefoot erg wennen, maar ik vindt em nu wel heel fijn zitten! Het is gewoon een kwestie van wennen, omdat je nu helemaal geen steun meer hebt.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:33

Ik heb er nog nooit mee gesprongen, ga ik wel een keer proberen maar ik vind een boomlooszadel zowiezo veel lekkerder zitten dan een normaal zadel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:39

Zelf geen ervaring met springen met m'n boomloze zadel, ik ga het ook maar eens een keertje proberen!
Maar wat casjuh zeg, dat merk ik ook. Ik heb snel de neiging om voorover te gaan zitten, met m'n boomloze zadeltje leer ik dat wel af hoor }>

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:40

Je kan er gewoon mee springen hoor , maar het is wel erg confronterend want als je geen goede onafhankelijke zit hebt dan voelt het heel onprettig aan. Het zadel biedt maar weinig steun , heeft geen kniewrong...dus je moet echt ZELF goed zitten.

Bij een normaal Engels zadel kun je jezelf als het ware vastknijpen aan je kniewrongen en kom je wel mee over de sprong.

Bij een boomloos zadel zoals de Barefoot moet je zelf helemaal goed in evenwicht zijn anders tuimel je eraf. Vooral bij de landing merk je het als je niet goed zit , de meeste mensen hangen teveel ver naar voren tijdens de landing , dat leer je met een boomloos zadel wel af

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:32

ik spring er wel eens mee, niet zo hoog ivm slecht hindernis materiaal. ik moet zeggen: het zit 10 keer beter dan een gewoon zadel. Ik heb vroeger veel springwedstrijden gereden, maar met een barefoot heb ik voor het eerst het idee dat ik stevig in het zadel zit. En van het voorboogje heb helemaal geen last!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:06

Ik spring er ook zo vaak mee, en heb nergens last van Idd kun je nu heel goed testen hoe goed je zit werkelijk is. Zit je niet goed, wordt je daar heel snel op afgerekend .

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:10

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:26

Banjer en ik rijden met onze Torsion gewoon de (pittige) springlessen, en we hebben er allebei geen problemen mee...

Ik heb er vrij veel houvast aan, en voel bewegingen beter aankomen... en het zadel belemmert Banjer op geen enkele manier in haar bewegingen...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:50

Ik spring regelmatig met een boomloos WESTERNzadel (dus nog met een knop ook) en ik heb nergens problemen mee. Natuurlijk niet al te hoog (60 max), maar mijn zit is net zo vast als anders.