kan iemand mijn helpen met informatie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_shadow

kan iemand mijn helpen met informatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 17:02

hallo ik heb een verzorgpony, een arabier van 4 jaar, maar zit met een probleem.
als ik ga rijden dan kantele alle zadels naar voor, ook al leg je het zadel goed, dan kruipt het helemaal in haar nek.
heeft iemand toevallig informaatie of een tip?
alvast bedankt

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:07

Mss kan je je titel iets duidelijker maken..
Het is het beste om gewoon een passend zadel op je verzorgpaard te leggen natuurlijk. Je kan een staartriem gebruiken om het zadel niet naar voren te laten glijden. Maar ik zou de eigenaren toch adviseren een zadelmaker langs te laten komen want dit kan niet goed zijn voor zn rug..

_Dunja_

Re: kan iemand mijn helpen met informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:28

Nou dan past het zadel toch niet goed anders gaat ie niet naar voren schuiven.
Het enige advies wat ik je kan geven is laat een zadelmaker komen die kan je verder helpen.
Dat kunnen wij niet beoordelen achter een computer zonder foto's en meer informatie

love_shadow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 18:19

ja maar we hebben al een paar verschillende zadels gepast en het is bij alle zadels.
maar ik zal wle eens proberen een foto te maken, als het zadel zover naar vore ligt.

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:27

Zadel op maat laten maken..

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:36

Mischien een staartriem, het kan zijn dat ze een lage schoft heeft

love_shadow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 21:40

ze kan geen staartriep om denk want se is al zo gevoelig en schrikachtig, en ik heb geen zin om eraf gebokt te worden!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:46

ehm, ik weet niet of het paard een hoge schoft heeft, maar anders moet je gewoon zorgen voor een zadel dat goed op haar schoft past en dat niet te breed is ofzo. als het zadel van links naar rechts schuift kan je het beste een borsttuig aanschaffen, en een staartriem als het naar voren schuift. Mss vindt ze dat aan het begin niet fijn, maar ze kan niet alles willen en het is gewoon een kwestie van wennen. Evt. kun je er een neopreen of bont hoesje om doen, dat het wat zachter is. Alles beter dan dat je straks een paard hebt met een kapotte rug !! Let in elk geval heel goed op of ze geen witte haren of bultjes onder het zadel krijgt, dat is een teken dat het zadel niet goed past en wordt veroorzaakt door schuiven. Het kan ook zijn dat het haar een beetje weggeschuurd is, maar dat komt dus door het schuiven van het zadel. Ik zou in elk geval iemand naar je zadel laten kijken als het op je paard ligt, en als jij erop zit. Evt. kun je een bontje of een onderlegger o.i.d eronder doen, om het haar wat aangenamer te maken. Veel succes !!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:48

wat ik nog vergeten was : Arabiertjes hebben vaak van zichzelf een vrij ronde ribbenkast, dus is de rug ook rond. En ze zijn vaak ook glad door de korte vacht. Mss kun je aan de eigenaar vragen of er een zadel aangemeten kan worden, als dit zadel echt niet past (wat ik al vermoed).

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:50

love_shadow schreef:
ze kan geen staartriep om denk want se is al zo gevoelig en schrikachtig, en ik heb geen zin om eraf gebokt te worden!

Ik zou het eerst proberen in ieder geval. Ze kunnen overal aan wennen!
Een niet passend zadel is echt niet goed, vooral voor een jong dier. als je hararustig laat wennen aan ene staartriem moet dit geen probleem oplevern hoor
Maar wat vind de eigenaar er zelf van?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:57

De zadelmaker langs laten komen met een busje vol zadels en dan maar passen. Mocht er van al die zadels geeneen zijn die direct past dan kunnen ze er zeker een zo aanpassen dat het wel past.