weer gaan rijden na lange blessure

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

weer gaan rijden na lange blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 15:34

Na een hele lange tijd van niets anders dan blessures lijkt het erop dat ik weer eens rustig aan kan gaan beginnen met een beetje voorwaarts rijden en wat soepel maken van het paardenlichaam. Hebben jullie hier ervaring in hoe je dat het beste kan oppakken en hoelang per dag. En dan stappen en een beetje draven, of ook een galopje ? Ben zo bang dat ik iets verkeerd zal doen, het is namelijk een paard die nogal gevoelig is voor blessures. Ze kan ook zo lomp doen

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:00

Ik denk dat je een trainingsschema moet opzetten.
1e week; alleen stappen.
2e week; stappen en 1 rondje draven, en dat per dag opbouwen.
3e week; stappen en draven enzovoorts.
Ik zeg maar wat.

Misschien kun je het aan de dierenarts vragen?
Wel fijn voor je trouwens!

QueenD

Re: weer gaan rijden na lange blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:10

Tja daar zit wat in. Het is allemaal begonnen begin dit jaar met een dikke zoolzweer, heeft ze bijna 12 dgn voor in Utrecht gestaan. In maart ging ik ff het ziekenhuis in en mocht pas weer zo rond juni rijden. Dat ging ook ff goed totdat ze weer eens flink door de wei is gaan sprinten en vreselijk gaan bokken. Diagnose DA: scheurtje in de broekspier. Daar gingen we weer.......wandelen, wandelen en nog eens wandelen. Niet dat ik dat erg vind hoor maar je wordt er wel eens moedeloos van. Het ging weer aardig en ik heb er weer ffies opgezeten toen ze me van de stal belde dat ze weer kreupel liep. DA gebeld en jahoor een verdraaid voorbeen, vermoedelijk opgelopen in de wei met de laatste mooie dgn in oktober. Na een week of 3 weer wandelen. Nu gaat het dus weer aardig maar ben echt huiverig geworden om er weer op te stappen.. Snap je wat ik bedoel ?

OemmiejO

Re: weer gaan rijden na lange blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:27

Zoiets denk ik ook, MissHaffie