Paard verzekeren, zoja hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Paard verzekeren, zoja hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 08:45

Ik ben voor mijn jaarling van anderhalf rustig aan het rondkijken naar een eventuele verzekering, maar ik ben eigenlijk alleen nog maar een overlijdensverzekering tegen gekomen, en ik weet nog niet helemaal of dat is wat ik wil. Want dan krijg je alleen de aankoopwaarde, of als hij getaxeerd is de dag waarde terug? Vindt het maar een lugubere gedachte
Misschien ook ziektekosten erbij verzekeren, voor het geval dat?

Dus hier de vraag, zijn jullie paarden verzekerd, zoja, waarvoor, en wat ben je daarvoor kwijt per jaar/maand ?

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:50

Ik heb de uitgenreide verzekering bij Interpolis, op hun site kan je precies uitrekenen wat je verzekering gaat kosten. Ik heb geen ziektekosten erbij verzekerd want dit kost zo'n 200 euro per jaar waarvan van elke gebeurtenis 50 euro eigen risico is en van elke gebeurtenis je ook nog een 20% zelf moet betalen. Dus dan leg ik liever zelf een potje aan voor da kosten. Ik heb wel de meest uitgebreide verzekering, waarom?omdat deze ook voor kreupelheden vanuit binnenuit is verzekerd, dus bij een peesklap. Mijn vorige paard had een peesblessure en is overgenomen door de verzekering ik heb al me geld terug gekregen.
Je kan zelf de waarde van je paard bepalen voor hoeveel je m wil verzekeren, en je kan m elk jaar verhogen, wat zeker wel van belang is bij een jong paard denk ik zelf. Als je m voor een extreem bedrag verzekerd zullen er vast wel wat van zeggen denk ik, maar ik heb me paarden altijd voor iets meer dan aankoopsprijs verzekerd.

_Dunja_

Re: Paard verzekeren, zoja hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:07

Je zou even op verschillende site's kunnen kijken zoals
interpolis of rabobank of Hippo of bij google even 'paardenverzekering' intoetsen dan rollen er heel veel verzekeringen uit.
Dan kun je ze ook vergelijken met elkaar wat voor jou het beste is.

Succes