Wat te doen tegen verveling in de bak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Wat te doen tegen verveling in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 15:56

hai,

Mijn paard staat samen met nog 5 anderen overdag van 10 tot 6 in de bak, en de rest op stal. Nou zijn ze zich behoorlijk aan het vervelen in de bak en 2 ervan zijn nu steeds gigantische gaten aan het graven in de bak, de rest likt/eet rustig zand uit deze kuilen.... Nu heb ik met de boer overlegt wat hier aan te doen, dit kan zo niet doorgaan . Eerder op stal zetten was zijn idee, alleen ben ik het hier absoluut niet mee eens, daar vervelen ze zich nog erger en ik heb ze het liefst zo veel mogelijk buiten. Hij wil ook liever niet dat er hooi word gevoert in de bak, dan word het zo'n rotzooi. Hij heeft dus voorgesteld buiten de bak een huisje te bouwen waar hooi in kan en dan gaten in de bakrand waar ze met hun hoofd door kunnen om hooi te eten (snappen jullie het nog . Ideale oplossing, hebben ze wat te doen. Alleen vrees ik dat dit project pas ongeveer in 2008 gerealiseert word.

Dus heeft iemand goede tips om de paarden van hun verveling af te helpen?? (of ze in ieder geval een poos zoet te houden? )

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:59

Skippybal?

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:19

een boom of grote takken van bijvoorbeeld een berk, in de bak leggen, daar vermaken ze zich wel even mee

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 17:03

Jah skippiebal hebben ze ook al gehad, maar die is op misterieuze wijze verdwenen, en laatst werd ik een beetje vreemd aangekelen toen ik bij de bart smid om een skippiebal vroeg (verkopen ze dus niet in de winter zucht)

Takken jah das wel een goed idee

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:05

Ik heb vandaag Orchid eens een wilgentak gegeven, daar was ze wel even zoet mee
Is ook nog best gezond
En bied jij je ook nog eens vrijwillig aan om wilgen te knotten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:10

Inderdaad iets van wilgentakken, grote bal of van die jollyballen in de bak, je kan ook een oude tractorband in de bak neerleggen zodat je daar het hooi in kan doen zo blijft het in elk geval op één plek.

RUBYWHITE

Re: Wat te doen tegen verveling in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:59

Mijn paarden staan overdag ook in de bak, en krijgen hier om de 3-4 uurtjes elk hun eigen portie hooi om te knabbelen. Verder hebben ze veel te kijken en zie ik ze nooit vervelend. Ze scharrelen altijd wel wat met hun neusjes onder de bakrand door om wat gras te knabbelen wat daar groeit.

Soms wil een skippybal of jollybal ook wel helpen, mijn probleem is altijd dat de hond die te grazen neemt

Verder vermaken die van mij zich prima buiten, zonder gaten te graven of zand te happen...

_Dunja_

Re: Wat te doen tegen verveling in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:59

autobanden
jolly bal
likit ophangen aan de bak
zo'n appel ophangen aan de bak
zo'n dichte hooinet dan heb je ook de rommel er niet van
een snack a ball in de bak leggen
pionnen in de bak leggen