Mijn paard staat samen met nog 5 anderen overdag van 10 tot 6 in de bak, en de rest op stal. Nou zijn ze zich behoorlijk aan het vervelen in de bak en 2 ervan zijn nu steeds gigantische gaten aan het graven in de bak, de rest likt/eet rustig zand uit deze kuilen.... Nu heb ik met de boer overlegt wat hier aan te doen, dit kan zo niet doorgaan
. Eerder op stal zetten was zijn idee, alleen ben ik het hier absoluut niet mee eens, daar vervelen ze zich nog erger en ik heb ze het liefst zo veel mogelijk buiten. Hij wil ook liever niet dat er hooi word gevoert in de bak, dan word het zo'n rotzooi. Hij heeft dus voorgesteld buiten de bak een huisje te bouwen waar hooi in kan en dan gaten in de bakrand waar ze met hun hoofd door kunnen om hooi te eten (snappen jullie het nog
. Ideale oplossing, hebben ze wat te doen. Alleen vrees ik dat dit project pas ongeveer in 2008 gerealiseert word. Dus heeft iemand goede tips om de paarden van hun verveling af te helpen??
(of ze in ieder geval een poos zoet te houden?
)
of grote takken van bijvoorbeeld een berk, in de bak leggen, daar vermaken ze zich wel even mee