Paard en varken samen op wei, gaat dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Paard en varken samen op wei, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 15:53

We hebben een varken op stal, Sjoerd. Sjoerd is alleen niet op zijn gemak op de wei als hij alleen staat en nu is mijn paard het enigste paard die er niet bang van is en er dus mee samen durft te lopen...

Nu is mijn vraag: kunnen deze 2 wel samen ivm ziektes etc?

Zolang ik dit niet zeker weet, durf ik mijn paard er niet een hele dag samen mee te zetten...

Ik hoop op reactie

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:59

Geen idee, bel anders je veearts eens?

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:00

Ik kan je helaas niet helpen, weet niet of het kan, maar vind het wel heel leuk dat je paard niet bang, lijkt me namelijk een superleuk gezicht! Mssn kun je een dierenarts bellen? Of ff Google-en...

Francien_

Re: Paard en varken samen op wei, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:00

Ik ken een shetlander die samen staat met een zwijntje dus ik denk wel dat het kan. Anders even de DA bellen??

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:38

Bunny en Bugs hebben altijd samen met een hangbuikzijntje gestaan, is altijd goed gegaan en ze is nooit ziek geweest.
Wel heeft een weleens een haflinger gestaan en die was niet zo lief voor Harry dus je moet wel opletten dat het niet vechten word, ook zal ik een apart hokje maken voor het varken waar hij alleen in kan slapen.
Maar ziekten is volgens mij niet overdraagbaar.

Het varken at zelfs hooi mee, ff fototje
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:41

Als ik jou was zou ik het wel even goed in de gaten houden.
Er zijn hier op stal ook paarden die achter de varkens aan rennen en het lijkt me niet de bedoeling dat het beestje per ongeluk/ express onder een paard terecht komt. Zorg dat hij ten alle tijden ergens naar toe kan waar het paard niet kan komen, en vergeet niet dat je een varken ook goed moet verzorgen en onderhouden.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 16:46

Het varken is van de staleigenaar en aardig groot, ongeveer net zo groot als een falabella/kleine shet. Sjoerd is een grove dame
Ze gaat 's nachts op stal en krijgt daar haar eten etc..
Maar ze kan dus niet alleen naar buiten en dus kwam het idee om ze dan samen te zetten overdag op de wei, zodat ze gezelschap heeft.
Mijn paard jaagt er niet achteraan, hij laat haar met rust, omgekeerd ook.
Als ik maar zeker weet dat het goed gaat met die 2, ook met de uitwerpselen...

Ik ga de VA ook nog even navraag doen, maar als nog meer mensen ervaringen hebben, heel graag!

Avanti, geweldige foto!!!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:00

Je kan een stukje afzetten waar het varken wel onder het draad door kan maar het paard niet. Dan kan hij daar heen als hij even alleen wil zijn of als het paard hem opjaagt.