misschien naar een andere stal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Kirsten__

misschien naar een andere stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 11:10

ik en me paard gaan misschien naar een andere stal
waar we nu staan word veel geroddeld
ik en me bijrijster/vriendin worden het een beetje heel erg zat
want ze bemoeien zich ook overal mee
alles wat ik doe met me paard doe ik volgens hun fout
nou wil ik dus heel graag naar een andere stal
maar kan dit geen kwaat voor me paard hij heeft het erg naar ze zin waar we nu staan
wat moet ik doen blijven op de stal waar we nu staan
of naar een andere stal

misschien een beetje raar verhaal
maar ik weet niet wat ik moet doen
want het zal altijd ik en me bijrijster/vriendin waar het roddelen over gaat

groetjes kirsten

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:17

Even vooraf: wil je in het vervolg op je spelling letten en ook op het gebruik van leestekens?
Er staat geen enkele keer een punt achter de zinnen. Erg apart om te lezen.

Wat betreft het roddelen:
Als er anderen over je roddelen/dingen aan de hand zijn, dan zit er vaak ook een andere kant aan het verhaal. Misschien is dat nu niet van toepassing, maar wellicht kun je er eens over nadenken waarom er over je geroddeld wordt.
Daarnaast lijkt het me dat je op een stal staat zodat je paard het naar zn zin heeft. Als er dan geroddeld wordt, lijkt het mij het beste om het gewoon te negeren. Zolang je er niks op uit doet, houdt het vanzelf op. (er is niks zo leuk als iemand die reageert op roddels.)

Mocht het echt te erg worden, is het natuurlijk wel een logische stap om te vertrekken.

Anoniem

Re: misschien naar een andere stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:28

He jakkes, wat flauw van die andere meiden dat ze zich zo gedragen zeg. Hebben jullie al eens geprobeerd om met ze te praten? Zo niet, dan zou ik dat eerst eens proberen. Misschien dat dit het probleem al (voor het grootste deel) oplost.

Verhuizen kan een optie zijn, maar dat betekent helaas niet automatisch dat het roddelen ophoudt. Op veel plaatsen waar veel meiden en paarden samen zijn, gebeurt dit helaas wel. Vandaar dus dat ik denk dat je het beste eerst eens een goed gesprek aan zou kunnen gaan, in eerste instantie gewoon tussen jullie en de betreffende meiden, maar als dit op niets uitloopt gerust nogmaals met ouders/stalhouder erbij.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:01

Sjoert schreef:
Daarnaast lijkt het me dat je op een stal staat zodat je paard het naar zn zin heeft. Als er dan geroddeld wordt, lijkt het mij het beste om het gewoon te negeren. Zolang je er niks op uit doet, houdt het vanzelf op. (er is niks zo leuk als iemand die reageert op roddels.)

Mocht het echt te erg worden, is het natuurlijk wel een logische stap om te vertrekken.

Amen.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:05

waar ken ik dit van .... Roddelen werd over mij ook gedaan .... We staan nu op onze eigen wei en er word op die stal nogsteeds over ons geroddeld .... erg grappig ^^

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:58

Jij bent kennelijk een nogal spraakmakend typje shadowflower

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:40

Na . t valt heel erg mee .... maar ze vinden altijd wel wat om over te roddelen .... domme mensen die geen leven hebben dus ...